1 oktober 2022
Vanmorgen waren we vroeg op, na het ontbijt werd natuurlijk de kwalificatie aangezet. Ook wij waren getuigen van de laatste snelle ronde van Max, waar hij duidelijk voor de eerste startplek ging, en toen naar binnen geroepen werd. Morgen start hij nu van de 8e startplek.

Na de kwalificatie zijn we verder gegaan met het bij elkaar zoeken van onze spullen om in te pakken. En tussendoor heb ik ingecheckt voor de vlucht van morgen. Ik had gehoopt dat we het in de koffers konden krijgen, maar helaas ging dit niet passen. We hadden hier al rekening mee gehouden, want op de heenweg hadden we een extra rolkoffer in één van de koffers gedaan. Deze koffer werd nu weer uit de koffer gehaald en hebben we wat zaken moeten herpakken. Toen alles wat ingepakt kon worden ingepakt was zijn we rond een uur of twee richting een Target in de buurt gereden (hier waren we de hele vakantie nog niet geweest).

Voorgaande jaren hadden ze rond Halloween hier altijd bijzondere smaken M&M’s. Schijnbaar is daar de hype vanaf, want ondanks dat Halloween nog een maand weg is, waren de stellingen al leeg en werd kerst al opgebouwd. We hebben een rondje door de Target gelopen, maar ook hier merk je toch duidelijk verschil tussen nu en voor corona. Wat gelukkig nog wel hetzelfde was is de Starbucks in de Target. Met een koffie in de hand liepen we terug naar de auto en na het volgooien van de auto zijn we weer richting het hotel gereden. We hadden besloten om pizza te eten en deze bij de naastgelegen papa John te halen. De rest van de avond hebben we wat tv gekeken en zijn op tijd gaan slapen.

2 oktober 2022
Ook vanochtend waren we op tijd wakker, want de race zou om 8 uur onze tijd starten. Maar bij het aanzetten van de tv zagen we dat het uitgesteld was vanwege de regen.

A20221002036

Omdat we om half 10 al op het vliegveld moesten zijn konden we hopelijk nog wel de start zien. Na het ontbijt hebben we de laatste spullen ingepakt. En vast wat spullen naar de auto gebracht. Gelukkig werd de race verder niet uitgesteld en konden we de start zien. Hierna werd het toch echt tijd om uit te checken en richting het vliegveld te rijden.

B20221002038

C20221002039

Bij Hertz kregen we een bon met hierop het exacte bedrag wat we verwacht hadden, dus dat is allemaal goed gegaan. Met de bus zijn we naar Dulles gebracht en hier konden we aan een zuil zelf de kofferlabels maken. Ook de extra koffer konden we hier regelen. Nadat we de koffers hadden achtergelaten zijn we door de controleposten gegaan. Dit verliep erg soepel en zonder problemen.

D20221002072

Onderweg naar de gate hebben we nog wat te drinken gekocht. In het vliegtuig zouden we geen drinken krijgen vanwege de lengte van de vlucht. Bij de gate werd er omgeroepen dat mensen die een trolley gratis wilden inchecken dit konden doen. Wij houden hier bij het inpakken altijd rekening mee, dus onze trolley boden we aan. Hier hebben we tot aan Amsterdam dan ook geen omkijken meer naar. Het boarden ging volgens schema en kregen we 27 minuten later pushback.

E20221002042

We zouden wind mee hebben, waardoor we eerder in New York aan zouden komen. Ook werden we wel gewaarschuwd dat het wat bumpy kon zijn vanwege Ian.

F20221002030

De bumpy ride viel enorm mee en 8 minuten voor geplande tijd waren we geland in New York.

We hadden United Club passen gekregen en nadat we deze gevonden hadden werden we daar toegelaten. We hadden een plekje bij het raam met zicht op Manhattan. Tenminste dat was wat we hadden moeten zien. Echter door de regen zagen we wel schimmen van de hoge gebouwen van Manhattan.

I20221002061

Nadat we gesetteld waren heb ik eerst wat te eten gehaald. Sjon had zijn laptop boven water gehaald en natuurlijk werd er honkbal opgezet. We hoopten dat Judge nu (terwijl wij in New York zijn) nummer 62 (aanvullende noot: op 5 oktober heeft Judge nummer 62 gescoord) zou scoren.

G20221002020

Zo kwamen we de tijd wel door. Inmiddels begon de lucht op te klaren en kwam Manhattan steeds beter in beeld.

J20221002062

Rond half 5 zijn we richting de gate gelopen en niet veel later begon het boarden. Blijkbaar waren er mensen of omgeboekt of niet op tijd en moesten de koffers uit het vliegtuig gehaald worden.

K20221002024

We vertrokken hierdoor 45 minuten later, gelukkig deed het entertainment systeem het wel en hebben Sjon en ik samen Friends: The Reunion gekeken.

O20221002012

De piloot beloofde dat de vertraging goed ging komen en we gewoon op tijd in Amsterdam aankwamen.

L20221002010

M20221002002

Het stadion wat we daar zagen is het Red Bull (toeval?) Arena New York, waar de New York RedBulls voetballen (soccer).

Na het opstijgen heb ik Grease aangezet en Sjon heeft een film die hij op de heenreis gestart was afgekeken. Het eten aan boord was dit keer echt niet te eten (zelfs Sjon liet het staan) en na het laatste rondje drinken ging het licht uit in de cabine. Sjon heeft nog iets geslapen en ik kon de slaap niet vatten.

N20221002006

Vliegen boven Nederland.

De vlucht zelf was een van de betere en kwamen we ruim 45 minuten eerder aan op de Polderbaan. Over een windje mee gesproken. Normaal is het 7 uur en een kwartier vliegen. Wij hebben er nu maar 5 uur en 45 minuten over gedaan. Veel tijd om te slapen was er dus ook niet. Of komt het doordat we de laatste paar keren steeds via Frankfurt gevlogen zijn dat het nu zo kort leek. Nadat het vliegtuig aan de grond stond heb ik direct Romy gebeld. Zij zou ons komen halen en we waren natuurlijk veel vroeger dan gepland. Via de app had ik al gezien dat de koffers ook allemaal meegekomen waren, dat is heel fijn om te zien. Op ons gemak wandelden we naar de douane en na een welkom terug konden we naar de bagageband lopen. Het duurde even, maar toen kwamen onze koffers achter elkaar de band op. Romy had haar auto geparkeerd bij P1 en daar zijn we naar toe gelopen. Onze verrassing was groot toen we ook Julian en Oliver zagen. Wat was deze laatste blij ons te zien. En wij natuurlijk heel blij om hem en Romy en Julian weer te zien. Nadat we de koffers hadden ingeladen zijn we naar huis gereden en zit de vakantie er nu toch echt op.

Overpeinzingen
Voor ons was dit weer de eerste keer na corona dat we de overtocht maakten. Bij aankomst in Washington hadden we allebei wel het gevoel van YES we zijn er weer. Echter dit werd bij aankomst in het eerste hotel al wat minder. Wij boeken altijd onze hotels via Choice hotels en kiezen dan voor de Comfort Inn’s of als de waardering hoog genoeg is Quality Inn. Je kan in de hotels duidelijk merken dat er door corona weinig onderhoud is gepleegd en dat de hotels eigenlijk gedowngrade moeten worden. Ook de prijzen van de gewone supermarktboodschappen vielen ons tegen en daarnaast waren ook veel stellingen gewoon leeg. We hadden in Nederland al ontdekt dat bijvoorbeeld Walmart niet meer 24/7 open was, maar ook in de Outlets sloten winkels eerder door personeelsgebrek. Natuurlijk komen we niet alleen naar Amerika hiervoor en was de rest van de vakantie, de dingen die we gezien en gedaan hebben, in één woord fantastisch. De outerbanks hebben we dit keer voor het eerst gedaan en dit willen we zeker nog een keer doen. We hebben echt nog lang niet alles gezien. De Great Smoky Mountains hebben we al vaker bezocht en dit was wederom geweldig. Dus ondanks de ietwat tegenvallende hotels en de prijzen kijken wij terug op een fantastische vakantie en kijken we vooruit naar een volgende oversteek.