Vanmorgen na het ontbijt hebben we de spullen uit de kamer gehaald en zijn op pad gegaan. Ook nu wilden we niet via de snelweg, en ik wilde stoppen in Myrtle Beach. De navigatie werd ingesteld en om 8 uur lieten we het hotel achter ons. Bij de eerste grote afslag zag ik een bord met daarop de USS North Carolina. Nu vinden we beiden dit super interessant dus sloegen we eerst hiernaar toe af.

20220915012

Helaas stond het schip in de steigers, maar was wel toegankelijk. Omdat we afgelopen dagen wel vaker het gevoel hadden dat North Carolina nog een bezoek waard is, besloten we om niet aan boord te gaan, maar dit voor een andere keer te bewaren.

20220915002

20220915003

20220915004

Hopelijk zijn dan de steigers weg. We konden wel een stukje om het schip heen lopen. Dus dat leek ons wel wat. Het was laag water, waardoor er allemaal krabbetjes zichtbaar waren en aan het “wandelen” waren. Was erg grappig om te zien.

Na even gekeken te hebben zijn we weer naar de auto gelopen en zijn onze route gaan vervolgen. Ook nu was de route niet langs het strand maar een lange weg tussen bomen.

20220915013

Bij de boardwalk van Myrtle Beach hebben we de auto geparkeerd en zijn richting de boardwalk gelopen. Het zag er erg gezellig uit.

20220915015

20220915016

Via de boardwalk zijn we heen gelopen en via het strand teruggelopen.

T20220915006

Het water was zo helder dat je de vissen in de golven zag.

20220915022

Voor we onze weg weer gingen vervolgen heb ik nog even een sanitaire pitstop gemaakt. Nu heb ik in al die keren dat ik in Amerika was al veel verschillende wc deuren gezien, maar deze sloegen echt alles.

T20220915008

Het waren gewoon gordijnen, alsof je in een paskamer bent. Maar goed, als je nodig moet, dan heb je geen keus. Onze volgende stop was Historic Georgetown. We zijn door “de straat” gereden, maar vonden het niet zo heel bijzonder. Komt misschien ook omdat het inmiddels al lunchtijd was en we geen geschikte plek konden vinden om te lunchen. Uiteindelijk hebben we de auto geparkeerd op een parkeerterrein en hebben daar een broodje gegeten. Voordat we naar ons hotel zouden gaan hadden we nog één stop. Dit is het Charles Pinckney National Historic Site.

20220915027

Charles Pinckney was een voor de grondleggers van Amerika en daarnaast ook de 37e gouverneur van South Carolina. Op deze site staat het huis en je ziet waar de voormalige slavenverblijven hebben gestaan. Het visitor center was helaas gesloten en meer dan het huis was er niets te zien.

20220915033

Iets verderop in deze straat staat Boone Hall Plantation (dit was het huis van de familie Main uit North and South). In 2009 hadden we deze plantation al bezocht, dus dit keer vonden we dat niet nodig. Inmiddels was het half 6 en we moesten nog naar het hotel. Midden in de spitstijd was het met al de bruggen in Charleston een uitdaging, maar we hadden het gevonden.

2 reacties

• Dat was toch wel mooi hoor ,je ziet wel wat zo was je niet bang dat iemand het gordijn open deed ,of was het niet zo druk ,het lijkt mij toch niets  nou verder nog.fijne dag verder groetjes papa en mama
  • Wat gaaf, de USS North Carolina, die willen wij zeker ook nog eens gaan bezoeken dus NC gaat op de 'wishlist' ;-). Myrtle Beach ziet er gezellig/kleurrijk uit, en zoals al gezegd, dit gaat ook op de 'wishlist'. De plantations in 'de Carolinas' hebben nog steeds iets aparts vindt ik. Gaan jullie nog een bezoek brengen aan de USS Yorktown ??

Reageren is niet mogelijk

Reageren op deze inhoud is niet mogelijk.