Omdat ik vanmorgen eerst nog iets voor mijn werk moest doen, zijn we na het ontbijt eerst teruggelopen naar onze kamer. Helaas kon ik niet alles afronden, maar langer wachten had vanwege het tijdsverschil geen zin.

Rond 10 uur zijn in de auto gestapt en naar Harker’s Island gereden. We hadden dit in Nederland bij de voorbereidingen al gevonden en een eilandentrip naar Shackleford Banks en/of Cape Lookout leek ons erg leuk. We wilden ons alleen niet vastleggen door al kaartjes te reserveren. We zouden bij het Visitor Center besluiten of en welke we dan wilden gaan doen. Daar aangekomen besloten we om beide eilanden aan te doen.

20220913004

Om 12:15 uur moesten we ons melden bij de boot. Dat betekende dat we nog maar een kwartier hadden. Snel hebben we wat broodjes gesmeerd en flessen drinken gemaakt. En natuurlijk stonden kwart over 12 we bij de boot en al snel konden we aan boord.

20220913007

Omdat wij beiden eilanden gingen doen, mochten we bij het eerste eiland er al af. Bij aankomst zagen we in de verte al paarden staan, zo gaaf om te zien. Maar omdat het hoog water was kon de boot niet bij het strand komen. Nee, er was geen aanlegsteiger. We moesten dus snel onze gympen en sokken uit, en van de loopplank het water in. Gelukkig was het water erg lekker qua temperatuur. We besloten om gewoon op onze blote voeten over het strand te lopen. We zijn eerst naar links gelopen. In het water zagen we, dachten we, een rog, maar toen we dichterbij kwamen zagen we dat het een horseshoecrab was.

20220913036

20220913050

We hebben deze wel vaker gezien, maar dan dood. Nog niet eerder hadden we er één levend gezien. En het bleef er niet bij één. De paarden waren vanaf dat punt niet te zien op het strand, te ver weg jammer genoeg. Maar we liepen nog een stukje verder.

T20220913004

Ineens zagen we hoeven in het zand, en inderdaad nu konden we er vanaf het strand 5 zien.

20220913065

20220913090

Ze waren wel wat ver uit elkaar, maar waren in beweging naar elkaar toe.

20220913104

20220913119

Wij vonden inmiddels dat wij ver genoeg waren gelopen en besloten om terug te lopen. Op het open stuk waar we de paarden zagen, begonnen deze ineens te draven.

Wow wat super om te zien. Ze liepen een soort van met ons mee, als in dezelfde kant op. Bij het punt waar we van de boot af gegaan zijn besloten we nog een stukje door te lopen, maar nu de andere kant op en ja de paarden liepen ook door. Ja hoor, voor onze neus liepen ze het strand op.

20220913127

20220913130

20220913145

T20220913011

20220913148

Er was er zelfs één die echt even voor mij ging poseren. Wow, mijn dag kan echt niet meer stuk.

20220913152

20220913159

Ze liepen hierna door naar een stuk waar volgens mij de bezoekers niet kunnen komen, tenminste niet op blote voeten en daar liepen wij nog op.

20220913195

Daarnaast de boot kwam al weer snel, dus liepen we terug naar het punt waar we weer opgehaald zouden worden. Omdat het tij inmiddels gekeerd was en het laagwater was, kon de loopplank nu wel op het droge. Degene die er nu afgingen konden hun schoenen dus aanhouden… Wij gingen door naar Cape Lookout.

20220913003

Hier hebben we eerst het zand van onze voeten gespoeld en onze sokken en gympen weer aangedaan. Daarna hebben we het stukje naar de vuurtoren gelopen en toen weer terug naar het visitor center op dit eiland.

20220913205

Hier was het lekker koel en hebben we even binnen gestaan. Na ongeveer een uur kwam de boot weer en zijn we mee terug gegaan naar het vaste land. Onderweg terug naar het hotel zijn we gestopt bij Michaels en Pet’s Place. Daarna nog bij de Walmart voor wat boodschappen. Terug in het hotel waren we beiden zo moe, maar zo vol van deze geweldige dag dat we in de relaxmodus gegaan zijn en hebben FamilyFeud gekeken.