Omdat we de late checkout hadden konden we rustig aan doen. We hebben eerst bij Walmart een brood gehaald voor tussen de middag.

Daarna zijn we naar een benzinestation gereden waar de benzine redelijk geprijsd was. Dit benzinestation lag niet op weg naar het vliegveld, maar de andere kant op. Teruggekomen in het hotel hebben we geluncht, de laatste spullen bij elkaar gezocht en toen met de spullen die we niet meer nodig hadden en niet mee gingen naar Amsterdam naar de Salvation Army gelopen. Hier kun je mensen heel blij maken met een koelbox en wat ander klein spul.

201906240549

Toen werd het toch echt tijd om de koffers uit de kamer te halen en uit te checken. Even na 13 uur reden we richting het vliegveld.

201906240553

Op het vliegveld kregen we bij National netjes een 0 bon. Altijd fijn als het gaat zoals het moet gaan. De bus om ons naar de terminal te brengen stond al klaar en voor we het wisten stonden we bij de verkeerde terminal. Gelukkig rijdt er een treintje en hebben we veel tijd, want het vliegtuig vertrekt pas om 16:45 uur.

201906247745

Bij het inleveren van de koffers kregen we een melding dat we mogelijk vertraging zouden krijgen vanwege slecht weer en daardoor minder vliegtuigen kunnen landen.

201906247746

Nadat we de koffers hadden afgegeven en de laatste checks hadden gehad hebben we in de foodcourt voor de zekerheid nog een burger gehaald.

201906247750

En dat was achteraf maar goed ook, want zo lekker als het eten op de heenweg was, zo teleurstellend was het nu.

201906247753

Het boarden ging precies volgens planning en op tijd voor de oorspronkelijke vertrektijd zat iedereen in het toestel.

201906240562

Ik weet niet meer wat er zo grappig was, maar we lagen helemaal dubbel. Natuurlijk waren we ook blij om weer naar huis te gaan, maar we waren aan het lachen om iets anders :-)

We vertrokken echter met 25 minuten vertraging en hadden niet veel last van noodweer. Na het avondeten zijn we gaan slapen en op een paar keer schudden na verliep de vlucht zonder problemen.

201906240574 1

Ondanks dat we later vertrokken waren, stonden we ver voor aankomsttijd al aan de grond op de Polderbaan. Bij de koffers moesten we even wachten en bij het naar buiten lopen stonden Romy en Julian al op ons te wachten.

Deze vakantie had echt alles in zich, van geschiedenis tot cultuur en natuur, maar ook natuurrampen die heel veel indruk op ons gemaakt hebben. We zijn zelf ook 2 keer onder een tornadowatch geweest en hebben op televisie beelden gezien van onder water gelegen wegen waar we de dag ervoor nog gereden hadden. De dagen in de Great Smokey Mountains waren geweldig. De mama beer met drie kleintjes die voor ons neus overstak. De uil, wow wat was dat een geweldig gezicht. Maar ook de coyote’s in de schemer. Ook hebben we wat stateparken niet kunnen doen als gevolg van hurricane Michael het jaar ervoor, maar ondanks dat ook in de panhandle nog unieke wildlife gezien. Het witte hert waarvan de ranger zei dat deze zich zelden laat zien. De dolfijnen tijdens de overtochten met de diverse ferries. Maar ook de verschillende suikerrietplantages waarbij je een goed beeld krijgt hoe het leven er voor de slaven uitgezien moet hebben. Iedereen bedankt voor de reacties, we vonden dit iedere keer weer leuk om te lezen.

We hebben er echt uit gehaald wat er in zat. WAT EEN TOPVAKANTIE WAS DIT!