Vanmorgen waren we uiteraard erg vroeg wakker. Dat geeft mij de gelegenheid om het verslag te schrijven en kan ik de koffers vast herinrichten. Echter het internet is zo slecht, dat er geen doorkomen aan is. Na een paar pogingen geven we het op.

Dan maar hopen dat het volgende hotel wel goed internet heeft.

201905310001

Het uitzicht vanuit onze hotelkamer in Galveston.

We maken ons gereed voor het ontbijt en precies 5 voor 7 (wat voor een hotel al erg laat is) stappen we de ontbijtruimte binnen. Er is nog niets gevuld op een paar muffins en pastries na. Sjon gaat vragen bij de receptie of het inderdaad 7 uur is. En ja dat klopt, maar wel exact 7 uur en geen drie minuten eerder. Dus precies om 7 uur kwam er iemand om alles aan te vullen. Toen ze bekertjes ging aanvullen en er nog geen bagels lagen, vroeg ik haar of die nog kwamen. Nee zijn er niet. Oh okay, gewone sneetjes brood dan? Nee ook niet, biscuits zijn er. Naja dan maar een wafel (ben ik niet zo van, maar bij gebrek aan wat anders). Toen ik mijn wafel op had, lagen er ineens wel gewone sneetjes brood! Na het ontbijt zijn we direct naar Walmart gereden voor onze eerste boodschappen, zoals een koelbox, water, lunchspullen etc.

201905317629

Het was erg rustig bij Walmart en dat zorgde ervoor dat we lekker vlot weer in hotel waren. Alleen hadden ze niet onze muggenspray (dan maar bij de volgende Walmart) en dat blijkt later een enorm gemis te zijn. In het hotel hebben we de koelbox gevuld, ijs erbij en samen met de koffers zijn we naar de lobby gegaan. Hier heb ik bij het uitchecken aangegeven dat alles in de kamer naar wens was, maar dat het internet echt slecht was. Of ze er wat mee doen? Denk het niet, maar ik wilde het gemeld hebben. Tijdens het zoeken van de route hadden we naar onze volgende hotel 2 mogelijkheden. Terug richting Houston en dan via de I10 (snelweg dus) of onderlangs, grotendeels langs het strand en met een ferry. Snel uitzoeken wat het kost met de ferry, want dat vinden we wel leuk. De ferry bleek gratis te zijn, dus dit werd de route. Ook als we iets hadden moeten betalen, hadden we het nog gedaan. Langs de route stonden er heel veel huizen op palen (zogenaamde houses on stilts zoals ze genoemd worden), de één nog mooier dan de andere. Vrolijke kleurtjes, het leken net poppenhuizen.

img 7681

img 1

De foto's van de houses on stilts zijn niet door ons zelf gemaakt.

201905310345

Bij de ferry aangekomen stond er geen rij en konden direct de boot op.

201905310346

201905310348

Om 9:20 vertrokken we van Galveston naar Bolivar. Het was een leuk stukje varen (vergelijkbaar met de boot naar Texel zeg maar).

201905310349

201905310004

201905310011

201905310012

Aan de andere kant was het beeld anders. Geen huizen met leuke kleurtjes, maar veelal krotten en weinig bewoners.

201905310015

Het duurde een behoorlijke tijd voordat er wat meer reuring kwam in het gebied om ons heen.

201905310016

Niet alleen rondom Amsterdam zijn ze druk met de wegen, hier hadden we er ook last van. Zo erg, dat één van de stops (een stukje rijden over het strand) niet door kon gaan. Onze volgende stop was het Anahuac National Wildlife Reserve.

201905310018

En bij de eerste boardwalk werden we letterlijk aangevallen door stekende beesten.

201905310021

201905310023

201905310029

Ik had al gezegd dat we de muggenspray gingen missen toch? Het was helaas niet te doen, dus zijn we snel weer de auto in gevlucht. Een volgende stop hier hebben we maar gelaten voor wat het was.

201905310032

We werden bij de uitgang uitgezwaaid.

Verder op de route hadden we een soortgelijk iets, maar dit konden we ook na het inchecken doen. We besloten daarom eerst ons hotel op te zoeken en dan naar de Walmart voor muggenspray en dan verder te zien. Gelukkig was er al een kamer vrij en nadat we de spullen naar boven (we zaten op de 1e verdieping) hadden gebracht en onze lunch gegeten hadden zijn we richting Walmart gereden. Ik zeg richting, want we kwamen onderweg een mall tegen en hebben daar eerst door heen gewandeld. Daarna toch naar de Walmart, maar ook hier hadden ze onze muggenspray niet. Omdat we voor morgen tijdens de route ook van dit soort stops hebben is de noodzaak om iets te hebben wel hoog. Dus hebben we uiteindelijk van hetzelfde merk, maar een variant gekocht. Ook hebben eten gekocht voor in het hotel, want inmiddels begin de vermoeidheid er aardig in te hakken. In het hotel heb ik eerst het verslag van de heenreis online gezet (het internet is hier gelukkig wel goed). En met televisie op de achtergrond gegeten en in de relax stand. Morgen gaan we al weer naar een volgende stop.