Vlak voor het inchecken de dag voor ons vertrek zag ik dat de rij achter ons nog helemaal leeg was, terwijl de stoel in de rij naast ons gevuld was. Ik heb Sjon en mijzelf naar de rij erachter geplaatst in de hoop dat de derde stoel vrij bleef.

Het is natuurlijk een gok, maar als ik het niet gedaan had, wisten we zeker dat de stoel naast ons bezet was. Inchecken lukte echter nog niet omdat het nog te vroeg was. Dus om 11:05 nog een keer geprobeerd, maar ook nu lukte het niet. We moesten op het vliegveld het proces afmaken. Gelukkig hadden we al stoelen. Romy en Julian zouden ons in eerste instantie wegbrengen, maar omdat Romy niet erg lekker was hebben we woensdagavond al gedag gezegd en gevraagd of mijn vader ons weg wilde brengen. Even voor 7 uur was mijn vader gearriveerd en wij stonden eigenlijk al helemaal klaar. Nadat we de koffers in de auto hadden geladen zijn we richting Schiphol gereden. Door Hemelvaartsdag was het super rustig onderweg. Alleen bij Schiphol was het erg druk.

201905307596

Maar gelukkig waren we ruim op tijd. Bij balie 26 kregen we onze boardingpassen en hiervoor in de plaats moesten we onze koffers afgeven. Bij security stond helemaal geen rij en voor we het wisten waren we al achter de douane. Gisteravond had ik nog contact gehad met Linda en zij en Martijn zouden ook rond deze tijd op het vliegveld zijn. Omdat hun hotel geen ontbijt had, zouden zij eerst een ontbijtje bij McDonalds halen. Omdat we hier vlakbij waren, hebben we gekeken of we ze toevallig al zagen. Maar helaas we zagen ze nog niet. We zijn daar gaan zitten en ik heb voor ons een beker koffie gehaald bij Starbucks.

201905300003

201905307597

Niet veel later kreeg ik een berichtje van Linda dat ze ook door alle controles waren en dat ze bij McDonalds waren en toen zag ik inderdaad Martijn staan. We hebben gezellig zitten kletsen en voor we het wisten was het al weer tijd om naar de gates te lopen.

201905307599

Zij moesten dezelfde kant op en zouden (door de vertraging) iets later dan ons vertrekken.

201905300007

Tenminste dat was het plan. Bij de gates hebben we elkaar gedag gezegd en natuurlijk een hele fijne vakantie gewenst. Bij de gate G9 moesten we nog even wachten voordat het boarden begon.

201905300009

Nadat we de spullen in de overheadcabins hadden gedaan zijn we gaan zitten op onze stoelen. Wachtend op wie of wat er naast ons kwam zitten. De piloot riep om dat het een volle vlucht zou zijn, dus onze hoop op een extra stoel was snel vervlogen. Echter toen de stroom met mensen stopte en we hoorden dat de deur gesloten was wisten we dat er niemand naast ons kwam zitten.

201905307605

We vertrokken uiteindelijk om 11:20 uur, 15 minuten later dan gepland.

201905307602 1

De route aan het begin van de vlucht via Flight Radar.

201905307627

De daadwerkelijk gevlogen route. Zoek de verschillen!

We hoefden gelukkig niet naar de polderbaan te taxiën. De baan waar we van vertrokken dit keer was de Aalsmeerbaan.

201905300016

Er was een ruime keuze aan films om te kijken en Sjon en ik kozen beiden voor Antman (we zijn inmiddels heuse Marvel fans). Na ongeveer anderhalf uur vliegen kregen we onze lunch aangeboden en de keuze dit keer was pasta of chicken curry. We kozen beiden voor de chicken.

201905300018

En dat bleek een uitstekende keuze te zijn. Het smaakte echt super lekker. Ook de quinoa salade was erg lekker, maar verder was de maaltijd erg bescheiden, niet zoals we dat gewend zijn. Na dat onze trays weer opgehaald waren, kregen we als toetje een ijsje. En ook deze was erg lekker. Inmiddels was de film afgelopen en wilden we Spiderman kijken. Ik begon echter een after lunch dipje te krijgen. We hebben de film gepauzeerd en zijn de binnenkant van onze ogen gaan inspecteren. Lang geslapen hebben we niet, maar net genoeg om er weer even tegen aan te kunnen. Ik ben, omdat Sjon even een spelletje wilde spelen op zijn vita, Mary Poppins returns gaan kijken.

201905300020

Deze wolkendek is de oorzaak van het hoge water op dit moment in het zuiden van Texas.

201905307611

Na deze film was het tijd voor Spiderman en zo kwamen we de tijd wel door. Vlak voor landing kregen we nog een soort van panini met kalkoenfilet, kaas en pesto. Ook dit was weer erg lekker. Iets later dan gepland zette de piloot het toestel aan de grond en na een hele poos taxiën uiteindelijke aan de gate. De wandeling naar immigrations is lang, maar na zo’n lange vlucht wel even fijn om de benen te strekken. Bij immigrations kozen we uiteraard voor de Esta variant en daar liep het lekker snel door. Maar schijnbaar was er met ons toestel niet goed gegaan, want de kiosk wist niet waar wij vandaan gekomen waren (Amsterdam) en met welk vluchtnummer wij in Houston zijn gekomen. We kregen dus net als vele met ons twee dikke kruizen op onze printjes en konden hierna aansluiten bij een hele lange rij. En met maar 3 poortjes open schiet het dan ook niet op. Er kwam nog wel een 4e bij, maar dat zorgde niet voor een enorme versnelling. Bij de beambte aangekomen kregen we onze stempels in ons paspoort en konden we onze koffers gaan halen.

201905307617

Deze waren al naast de bagageband gezet, zolang heeft het geduurd. De bus naar de rentalcar center stond er gelukkig en hier konden we direct instappen. Bij National was de keuze dit keer niet reuze en uiteindelijk konden we kiezen uit 2 GMC Acadia’s. Een zwarte met iets minder mijlen dan een bronskleurige. We kozen voor de bronskleurige, want zwarte auto’s vinden wij persoonlijk niet zo fijn vanwege de warmte. Nadat we alle koffers in de auto hadden gezet zijn we naar de uitgang gereden en niet veel later reden we het vliegveld af.

201905300022

Omdat we niet in Houston zouden overnachten moesten we nog een stukje rijden.

201905300023

201905300024

Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een mall omdat ik bij JCPenney wat moest halen.

201905307618

201905307623

Echter hier hadden ze het niet, maar bij Macy’s slaagde ik gelukkig wel. Omdat we allebei behoorlijk honger hadden hebben we in de foodcourt nog wat te eten gehaald. Hierna hebben we de weg vervolgd richting Galveston.

201905300026

Het hotel lag aan het strand, maar we waren te moe om nog even over het strand te wandelen. In het hotel hebben we ons gereed gemaakt om te gaan slapen en toen ging niet veel later ook echt het licht uit. Morgen gaan we al weer naar een volgende stop (normaliter vind ik prettiger om minimaal 2 nachten op de eerste plek te blijven, maar de prijs ging vanwege het weekend 200% omhoog en dat vond ik toch echt te veel).