Vanmorgen waren we redelijk bijtijds wakker en na het ontbijt hebben we eerst onze was weggewerkt. Dit kon ook wel in het hotel in Honolulu, maar net als de rest van Hawaii, was dit ook enorm prijzig. Vandaar dat we gewacht hebben tot LA. Terwijl de was draait heb ik het verslag geschreven en wat aan de administratie gedaan.

We moesten toch wachten tot de wassen klaar waren. We hadden een mail gekregen van Harry van American Vacations dat onze vlucht vanuit LA naar Londen was gecanceld. Helaas voor ons zijn we wel overgeboekt naar een andere vlucht vanuit LA naar Londen. Anders hadden we nog wat langer kunnen blijven ?. De oorspronkelijke vlucht zou om 16:55 uur vertrekken vanuit LA en onze nieuwe vlucht vertrekt om 19:40 uur. Gelukkig hadden we een erg lange (vond ik persoonlijk te lang, maar het was niet anders) overstap in Londen, welke door deze wissel nu precies goed is. Alleen vliegen we nu wederom niet met een dreamliner en dat is al de tweede keer dat dit niet doorgaat door een wijziging. We hebben even gekeken op de seating en zagen dat het toestel een 777 is met een 3-4-3 indeling. Omdat de vlucht bijna 11 uur duurt naar Londen en wij het niet echt fijn vinden om zo’n lange vlucht de mogelijkheid te hebben om een slapend iemand naast je te hebben waardoor je toch beperkter bent in je doen en laten hebben we tegen extra betaling preffered stoelen gekocht waarmee we nu nog maar met z’n tweetjes op een rijtje zitten. Inmiddels waren de wassen klaar en hebben we bij de receptie voor vrijdag een late checkout geregeld en zijn we naar eerst naar een Walmart Supercenter gereden. Eindelijk weer een normale Walmart zoals wij die gewend zijn. Nadat we hier wat boodschappen hadden gedaan zijn we doorgereden naar de Citadel Outlets. Hier hebben we eerst bij Ruby’s diner wat gegeten (want ja inmiddels was het lunchtijd). Ruby’s diner is een jaren 50 stijl restaurant met heerlijke milkshakes.

Rubys diner

Daarna zijn we de winkels langsgegaan. Eerste stop was de aanschaf van een nieuwe zonnebril. Want ja, die heb je nu eenmaal nodig, helemaal als je lensdrager bent. Gelukkig wist Sjon al welk model en welk merk waardoor we snel hier klaar waren.

Citadel Outlets

Citadel Outlets 2

Kippling

Starwars is zo populair dat ze er bij Kipling ook een hele lijn van hebben.

We hadden niet veel tijd om uitgebreid te shoppen, want ja om 7 uur moesten we in het stadion zijn voor de wedstrijd. Het werd dus gericht winkelen. We konden niet bij alle winkels slagen helaas, dit betekende dat we morgen opnieuw moeten shoppen. We hadden op de heenweg al gezien dat er voor ons op de terugweg veel file zou zijn, dus we wilden zeker niet te laat weg. Om kwart voor 3 zaten we al weer in de auto op weg naar ons hotel. Gelukkig deed Tom wederom haar best en leidde ons netjes via de carpoolstroken langs de files. Op onze kamer hebben we onze korte broeken verwisseld voor onze spijkerbroeken, want het zou frisjes worden vanavond. Om kwart voor 5 zijn we lopend naar het stadion gegaan. Het zit aan dezelfde weg en het zou ongeveer een uurtje lopen zijn. Terug zouden we dan de bus nemen. In 1998 en 2001 hebben we ook aan deze weg gezeten in een hotel. We weten dat dit hotel al een aantal jaren geleden gesloopt is, maar hoe het nu veranderd is in deze omgeving heeft ons aangenaam verrast. Er staan veel mooie appartementencomplexen en waar voorheen kale vlaktes waren staat het nu vol.

appartementen op Katella

In 2003 hadden we met Romy haar verjaardag bij McDonalds (toen wisten we nog niet beter) gegeten en deze stond helemaal vrij. Nu staat deze zelfde McDonalds helemaal ingebouwd.

McDonalds

Angels Stadium

Het was nog rustig in het stadion, wat ons de gelegenheid gaf om even rustig een rondje te lopen door het stadion. Hierdoor konden we op de foto met Garrett Richards, één van de spelers van de Angels.

Garrett Richards

Vlak voor we naar onze plaatsen gingen hebben we nog wat te eten gehaald.

voor de wedstrijd

Simmons

Ook bij de Angels is Nederland vertegenwoordigd in de persoon van Andrelton Simmons

Om precies 5 over 7 na het Amerikaanse volkslied begon de wedstrijd. De Orioles begonnen met slaan en scoorden een punt in de eerste inning. Maar ook de Angels scoorden in deze eerste inning, namelijk door 2 homeruns te slaan.

Simmons 2

Homerun

Pujols

Deze speler stond op het moment van aanvang op 2996 hits tijdens de wedstrijden. De 3000 hits is een mijlpaal, dus bij iedere hit wijzigen ze het scorebord hiervoor. Tijdens deze wedstrijd kwam bij op 2998 terecht. In de totale honkbalgeschiedenis zijn er 31 spelers die deze 3000 mijlpaal hebben bereikt.

Zo liep de stand voor de Angels tot aan de 8e inning op naar 10-2. Inmiddels begon het stadion al leeg te lopen.

Simmons 3

Terwijl de 9e inning het meest spannende was. Want de Orioles wisten in deze inning nog 5 punten te scoren, waardoor de eindstand op 10-7 kwam voor de Angels. Omdat het wel heel erg koud was geworden in het stadion besloten Sjon en ik om ook maar terug te lopen naar het hotel, dan konden we weer een beetje opwarmen. Morgen gaan we een voornamelijk zwart/witte dag hebben en aansluitend nog wat shoppen.