Vandaag is weer een reisdag en na het uitchecken en een koffie to go zaten we om 9 uur in de auto. Natuurlijk was ook vandaag onze eerste stop voor brood onderweg.

Daarna hebben we Branson achter ons gelaten en na ongeveer een half uur rijden bereikten we de staatsgrens met Arkansas al.

En weer terug in Arkansas

Bij Harrison hebben we de snelweg verlaten en zijn het Ozark National Forest ingedoken. De weg ging kronkelend omhoog en omlaag en na anderhalf uur en ongeveer 90 kilometer verder kwamen we bij een winkeltje met een geweldig uitzicht.

20170608011 panorama

Na van het uitzicht genoten te hebben, hebben we nog even het winkeltje bekeken. Wij sparen de koelkastmagneten met de staten en kopen deze pas als we de staat bezocht hebben. Alleen sinds 2011 zijn we deze al niet meer tegengekomen, dus liepen we een beetje achter. Hier verkochten ze deze magneten en had ik gelukkig voor de vakantie een overzicht gemaakt van degene die we wel al hadden en welke we nog misten. Alleen dit overzicht stond op de laptop. Met de laptop in de winkel heb ik alle 23 missende staten samen met Sjon erbij gezocht en nu moeten we alleen nog Hawaii kopen. Maar ook die kopen we pas als we daar geweest zijn. Onze vriezer thuis zal wel in één keer een stuk voller zijn ?. Na nog een half uur kwamen we aan bij het Alum Cove Natural Bridge.

ingang

Om deze arch te zien moest je een klein stukje wandelen, maar dat vinden wij niet erg gelukkig. De wandeling was super! We hebben niet alleen de arch gezien, maar ook grotten en doorkijkjes en nog veel meer moois.

Alum Cove Natural Bridge

De arch van bovenaf

Alum Cove Natural Bridge 2

Alum Cove Natural Bridge 3

Alum Cove Natural Bridge 4

Alum Cove Natural Bridge 5

mannen en hun auto's

Terwijl we op het parkeerterrein nog een broodje aan het eten waren, kwam deze auto aangereden. Deze moest natuurlijk even van dichtbij bekeken worden.

Ruim 2 uur later reden we daar weer weg en hebben we het adres van ons volgende hotel in de Tom gezet. Onze volgende stop is Heber Springs in Arkansas. Waarom niet Little Rock, wat veel groter en bekender is. In een dorpje vlakbij Heber Springs woont een kennis vanuit Nederland en ik had hem beloofd dat als ik in Arkansas zou zijn langs zou komen. Vandaar dus Heber Springs. Na het inchecken in het hotel zijn we naar de Breidal Veil Falls gereden en ook hier hebben een klein stukje moeten lopen (lees een klein stukje naar beneden) om de waterval op zijn mooist te zien.

ingang breidel veil falls

20170608105 panorama

onder de watervallen

Bij deze waterval liep er ook een stuk pad achter de waterval langs en dat was echt super om een keer gedaan te hebben. Natuurlijk moesten we datgene wat we naar beneden gelopen hadden ook weer naar boven lopen, maar de waterval maakte dit de moeite waard. Inmiddels was het al half 7. Tijd om op zoek te gaan naar eten. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel en heb ik het verslag van de dag ervoor geschreven. Morgen gaan we in de middag op bezoek bij de kennis en zijn vrouw. Ik denk dat we ’s morgens nog wat van de omgeving gaan bekijken, want deze is echt geweldig hier.