Ook vanmorgen waren we lekker op tijd uit bed en na het ontbijt en het inpakken zijn we op pad gegaan. Via de receptie van het hotel, waar we uitgecheckt zijn en een koffie to go hebben meegenomen zijn we weer richting Cloudcroft gereden. Eerst hebben een stop gemaakt bij de Walmart en daarna hebben we nog wat benzine in onze auto gegooid.

De caissière maakte een fout en hierdoor duurde het erg lang (om de fout te herstellen moest haar baas van de wc gehaald worden) voor we ook daadwerkelijk konden tanken. Terwijl we stonden te tanken kwamen er mensen met brochures om ons te bekeren. Dat deden ze bij iedereen die stond te tanken. Ik geloof niet dat ze veel mensen om hadden, want ze waren snel weer weg. De route via Cloudcroft was niet de oorspronkelijke route, maar omdat we van de week op de fair gehoord hadden dat een weg om dit dorp heen mooi was en hier veel wildlife (met name hertjes) gespot konden worden, besloten we om via deze weg terug te rijden. Qua tijd maakte het weinig verschil.

Lincoln National Forest

Ook nu zagen we de temperatuur zakken door het stijgen en het was nog niet zo warm omdat het nog erg vroeg was. We hadden de weg snel gevonden en het was inderdaad een mooie weg om over te rijden.

Huizen onderweg

En inderdaad zagen we hertjes.

hertjes

En nog meer hertjes.

hertjes 2

hertjes 3

woodpecker

Wat geweldig om zoveel hertjes in het wild te zien. Reden we eerst door de bergen, niet lang daarna reden we over de droge uitgestrekte vlakten.

Onderweg

Tot aan Roswell, was het onbewoond en zagen we alleen nog maar koeien. Vlak bij Roswell zagen we ineens heel veel vliegtuigen staan.

vliegtuigopslagplaats

We vermoeden een vliegtuig opslagplaats. Hier worden de vliegtuigen die niet meer vliegen opgeslagen en bewaard. In Californië is ook zo’n opslagplaats midden in de Mojave dessert.

Roswell

Bij het hotel aangekomen, konden we nog niet inchecken en moesten we ongeveer een uurtje overbruggen. Vlakbij het hotel zat een mall en na dagen in afgelegen gebieden zonder winkels van betekenis te hebben gezien, leek dit ons een welkome afwisseling. We hebben de auto laten staan en zijn naar de mall gaan lopen.

Mall

Mall2

Mall3

Er waren maar weinig winkels, van de winkels die er waren was ook nog het grootste deel gesloten vanwege Memorial Day, zodat er uiteindelijk maar 3 winkels open waren. Zelfs de JCPenney was de helft van wat normaal deze winkel aan ruimte heeft. Hier waren we dus letterlijk in 5 minuten klaar. Vlakbij de mall zat een Panda Express en omdat het inmiddels lunchtijd was zijn we daar naar binnen gegaan. Na een chinese maaltijd compleet met fortune cookie zijn we nog even bij een Hobby Lobby naar binnen gelopen en daarna naar het hotel Nu was onze kamer wel klaar en konden we de koffers naar de kamer brengen. Helaas paste de kar met koffers niet door de deur en was het resultaat dat de deur er helemaal uit lag. Niet aan diggelen, maar uit de scharnieren. De handyman was gelukkig snel ter plaatse en begon met repareren. Wij waren in ieder geval behoorlijk geschrokken van dit gebeuren. Later bleek dat het al eerder gebeurd was en dat er iets niet goed was met de scharnieren. Pfff dat scheelde weer. Omdat we natuurlijk ook nog graag naar het UFO museum wilde, zijn we direct weer weggegaan. Dit was jammer genoeg te ver om te lopen, dus zijn we in de auto gestapt. Zodra je in de het centrum van Roswell komt zie je overal aliens. Wel leuk om te zien.

Museum

Bij het museum kregen we korting omdat Sjon in militaire dienst heeft gezeten en de toegang was al niet zo hoog. In het museum ga je door de geschiedenis van de wat men geloofde als de eerste UFO landing in 1947.

alien
Op internet staat hierover weggeschreven: In juli 1947 zou er op een boerderij nabij Roswell een opmerkelijke gebeurtenis hebben plaatsgevonden. De melding daarvan zorgde korte tijd voor wereldnieuws. De persdienst van het Roswell Army Air Field (RAAF) verklaarde namelijk in een officieel persbericht dat een neergestorte vliegende schotel, een ufo, was geborgen (RAAF captures Flying Saucer, zo stond er in diverse Amerikaanse kranten). Een dag later kwam er een nieuw communiqué waarin werd gesproken over een neergestorte weerballon. Daarna werd het meer dan dertig jaar stil.
Pas in 1978 kwam het Roswellincident weer in het nieuws toen de bekende Canadese ufo-onderzoeker Stanton T. Friedman in contact kwam met oud-majoor Jesse Marcel. Marcel was in 1947 betrokken bij de berging van de resten van wat de luchtmacht een weerballon noemde. Als majoor buiten dienst verklaarde Marcel in 1978 tegenover Friedman, dat het geen weerballon was geweest, maar toch een buitenaards ruimtevaartuig. Friedman vond in Roswell nog tientallen andere getuigen, onder wie zelfs een generaal, die de lezing van Marcel bevestigden. De overheid bleef alles maar ontkennen en pas op 11 april 2011 maakte de FBI een verslag uit 1950 openbaar waarin een luchtmachtfunctionaris de vondst van drie ufo's en negen lichamen rapporteert. Hierin staan onder meer de vorm van de objecten beschreven, alsmede de geborgen lichamen in de objecten.

collage
Het is geen groot museum en verder waren alle winkels in de buurt van het museum gesloten, wederom door Memorial Day. We konden wel naar het vliegveld (waar vandaag wel 12 vliegtuigen zijn geland of vertrokken) en dan de vliegtuigen die daar gestald staan van dichterbij bekijken. Ook werd er gezet dat we de hangar konden bekijken waar ze de opgravingen van de UFO crashsite hadden opgeslagen. Maar helaas was deze ook dicht. Wel hebben we de vliegtuigen van dichterbij gezien.

vliegtuigopslagplaats dichtbij

Sommige waren nog redelijk compleet, anderen waren volledig gestript. Omdat er verder niet veel te zien viel, zijn we na een bezoek aan de Target naar het hotel gegaan. Morgen gaan we Roswell en hiermee ook New Mexico al weer verlaten (heel veel meer is hier niet te doen) en gaan we terug naar Texas. Onze stop zal zijn in Amarillo.

Eén reactie

• Roswell is zo te zien best leuk om aan te doen grappig dat 'gedoe' rond de (vermeende) UFO-crash en de airplane scrap site is natuurlijk een prachtig fotografeer object :-)

Gewijzigd op dinsdag, 30 mei 2017 21:27 door Pieter en Petra.

Reageren is niet mogelijk

Reageren op deze inhoud is niet mogelijk.