Ondanks dat het gisteravond erg laat geworden was waren we vanmorgen bijtijds wakker. Na even overlegd te hebben besloten we om vandaag niet naar de grotten te gaan. Het is er erg mooi en we zijn blij dat we het gister gezien hebben terwijl het erg rustig was. Maar om daar vandaag tussen 3.000 medebezoekers te lopen leek ons niet zo een geweldig idee.

Vlakbij was er nog een Nationaal Park, namelijk het Guadalupe Mountains National Park. Nadat we dit park op internet hadden bekeken was het besluit genomen. We gaan naar dit National Park. Alleen om daar te komen moesten we weer terug naar Texas en gingen we weer naar de andere tijdzone.

Texas

Maar gelukkig hield het park de tijdzone van Carlsbad aan, waardoor het voor ons weinig verschil maakte.

Bij de ingang

Nadat we ons gemeld hadden bij het Visitor Center, kregen we een trailmap en een spiegelhouder waar we onze jaarkaart in konden hangen. Nadat we de auto geparkeerd hadden, flessen drinken in de rugzak hadden gedaan en wat te eten zijn we aan de trail naar Devil’s Hall gestart. In het begin loop je over een stijgende stenen, keienpad. Dit was redelijk goed te doen.

Devil's Hall 1

Devil's Hall 2

Devil's Hall 3

collage

Aan het eind van dit deel van het pad begon het klimmen over rotsen. Hier kwamen we 2 dames tegen. Nadat we gevraagd hadden hoe het pad verder zou gaan, gaven zij aan dat we straks een droge kreek/rivier moesten volgen, maar dat er dan geen borden meer stonden. We moesten dan de opgestapelde stenen volgen.

Wegbewijzering

We hadden in de afgelopen jaren deze opgestapelde stenen al vaker gezien, maar nooit geweten dat dit voor het volgen van een trail was. Zo zie je maar, we leren nog iedere vakantie nieuwe dingen. De droge rivier hadden we snel bereikt en hier moesten we iets meer over rotsen klauteren. Gelukkig niet al te heftig, maar gewoon goed te doen.

Devil's Hall 4

Devil's Hall 5

panorama 1

Devil's Hall 6

Devil's Hall 7

De Devil’s Hall hadden we bereikt en wat maakt het uitzicht wat we krijgen het afzien het toch altijd waard.

Wij bij Devil's Hall

Nadat we daar even genoten hadden van al het moois, wat gedronken en een snack gegeten hadden zijn we weer terug gelopen. Ik had alleen nu mijn camera in de rugzak gedaan, waardoor ik iets makkelijker over de rotsen en keien kon wandelen. Op de terugweg zagen we een hert lopen, maar doordat ik de camera niet meer bij de hand had, konden we deze niet op de foto zetten, maar wel gaaf omdat zo op de trail te zien. Bij de auto aangekomen hebben we eerst geluncht en daarna zijn we terug gereden naar het hotel. We waren erg blij met onze beslissing om niet naar de grotten te gaan. We zijn op de heenweg maar 8 mensen tegen gekomen en op de terugweg maar 10. Dat zijn hele andere getallen dan 3.000. Hier hebben we onze wandelschoenen en lange broeken uit gedaan en de korte broeken aan getrokken. Het was inmiddels alweer 37 graden. Omdat we nog wat boodschappen moesten hebben, want met zulke temperaturen gaat het water erg hard, zijn we eerst naar Dollar General gereden. Ik koop hier altijd sokken en ook nu moest ik wat aanvullen. Terwijl we daar liepen zagen we dat de cola in de aanbieding was en wilden we daar vast wat van meenemen voor de komende periode. Helaas hadden ze maar 2 flessen en de aanbieding was 3 voor $ 3,00. We hadden gevraagd of ze nog meer hadden, maar helaas ook niet achter of elders in de winkel. We konden een tegoedbon krijgen waarmee we bij een andere Dollar General de cola konden halen. We kregen weer een goed voorbeeld van wat klantvriendelijk nou werkelijk inhoudt. We kregen een giftcard van $ 15,00, terwijl we nog niets gekocht hadden. Ze hadden wel 3 pakketjes sokken, dus deze heb ik gekocht. Omdat we onderweg nog wel een Dollar General tegen komen, konden we daar de cola halen, ook al was de aanbieding maar tot morgen geldig. Voor we naar Walmart reden wilde ik nog wat meer van dit dorp zien, dus reden we langs Walmart over de hoofdstraat door. Hoe verbaasd waren we toen we nog een Dollar General vlak naast de Walmart zagen. Daar hadden ze nog wel voldoende cola, dus hebben we dat gelijk meegenomen. We hadden dus eigenlijk de giftcard voor niets gekregen, want als ze ons daar naar toe had gestuurd hadden we gewoon de aanbieding gehad. Verder was er weinig in dit dorp te zien of te beleven. Na ons bezoek aan Walmart zijn we terug naar het hotel gereden. Hier hebben we wat films van Harry Potter gekeken, want het is Harry Potter weekend. Morgen gaan we Carlsbad weer verlaten en rijden we richting Alamogordo, waar we 2 nachten zullen verblijven.