Vanmorgen was het zover, we gaan naar Amerika. Mijn vader zou ons wegbrengen en heb ik hem gevraagd om kwart voor 5 bij ons te zijn. Zoals altijd was hij stipt op tijd en reden we om 10 voor 5 weg.

Het was nog rustig op de weg, waardoor we dus lekker vroeg op Schiphol waren. Bij het afgeven van de koffers was niemand, dus die waren we zo kwijt. We kregen wel het advies om zo snel mogelijk door security te gaan omdat het naar gate D26 nog een eind lopen was vanaf deze security. Omdat wij altijd direct doorlopen richting die laatste hobbel, zodat we daarna in het taxfree gedeelte alle tijd hebben, was dit voor ons geen probleem. Bij de security was het erg druk en waren er maar beperkte balies open. Alleen de laptoptas werd gecontroleerd vanwege de hoeveelheid kabeltjes, maar verder geen problemen. We zijn vast richting de gate gelopen en hebben bij Starbucks een beker koffie gehaald.

tijd voor koffie

Helaas deed de pin het daar niet (ik begreep dat dit bij meerdere zaken op Schiphol het probleem was) en heb ik dus eerst bij een pinautomaat wat geld moeten pinnen. De koffie hebben we daar opgedronken en zijn toen naar de gate gelopen en hebben daar verder gewacht tot het moment van boarden.

Toestel eerste vlucht

Op het laatste moment wijzigde onze vertrekbaan van de Aalsmeerbaan naar de Polderbaan. Omdat ook de Zwanenburgbaan in gebruik was, moesten we daar helemaal om heen en kon het vliegtuig niet de gebruikelijke doorsteek maken. Om precies kwart voor 8 vertrokken we vanaf de gate.

regenachtig vertrek

File op de Zwanenburgbaan

Laatste blik van Nederland

Londen

En precies om 8 uur stonden we in Londen weer aan de gate. In Londen ging de securitycheck ook soepel en moest ik alleen onze daglenzen in één zakje doen. We hadden voldoende overstap, maar hebben niet gewinkeld of iets gedaan.

Heathrow

We zijn direct naar de gate gelopen en zijn daar gaan zitten.

Toestel 2e vlucht

Het duurde niet lang voordat we het vliegtuig in mochten. We zaten in een rij van 3, maar ik had al snel door dat het vliegtuig bij lange na niet vol zat. Er kwam dus niemand naast ons, waardoor we de stoel in het midden vrij maakte voor spullen neer te leggen. Ook nu vertrokken we precies op tijd en moesten we alleen even wachten bij de vertrekbaan op de vliegtuigen voor ons. Onderweg zag ik nog een concorde staan, wat een gaaf toestel en wat jammer dat deze niet meer vliegen.

Concorde

Waar we in Nederland vertrokken met regen en hele laag hangende bewolking, vertrokken we nu met een zonnetje en hadden we de hele vlucht zicht op moeder aarde.

BA

Helaas was het entertainment systeem wat verouderd en was het aanbod van films niet je van het. Maar ik had gelukkig mijn e-reader mee en Sjon zijn PS vita. Na het eten, wat niet verkeerd smaakte, ben ik in slaap gevallen en heb ik denk ik wel 3 uur geslapen. Het was vanmorgen erg vroeg en de afgelopen nachten had ik wat minder goed geslapen. Sjon heeft volgens mij ook nog 2 uurtjes slaap gepakt. De vlucht verliep prima en voor we het wisten werd de landing ingezet.

Dichtbij Houston

We hebben vlak voor landing nog een heerlijke broodje gekregen. In Houston was het niet druk en waren we zo bij immigrations. De man die ons het land binnen moest laten was super aardig en wilde ons zelfs al een route geven in verband met file en slechte wegen (waren het niet dat we daar niet zouden rijden). Zo’n warm welkom hebben we nog nooit gehad bij immigrations. We stonden dus binnen no time bij de bagageband. Helaas was dit nu de zwakste schakel en hebben we hier een behoorlijke tijd (lees ruim een half uur) moeten wachten. Gelukkig zijn wel beide koffers van de band gerold en konden we richting de uitgang. De bus naar het rentalcarcenter stond al te wachten. En daar bij National zijn we met mooi Buick Enclave de weg op gereden. Omdat we niet direct in Houston verblijven (dit doen we aan het eind van de rondreis wel) hebben we de Tom ingesteld naar ons eerste hotel in San Antonio. Dit is nog een rit van ruim 3 uur.

welkom to Houston

Maar omdat we vroeg aangekomen waren in Houston, hadden we hier wel de ruimte voor. We moeten toch de dag volmaken.

onderweg naar San Antonio

Alleen was het ondertussen al dikke spits in de omgeving van Houston en hebben we hier ook een stuk in gestaan.

file

Downtown Houston

Om 8 uur lokale tijd checkten we in bij het hotel en kregen we kamer 107 toegewezen. Ik zette één stap in de kamer en zei tegen Sjon dat er in deze kamer gerookt was en dat ik hier niet in ging slapen. Bij de receptie veel excuses en gaf ze aan de kamer ernaast even te proberen, anders werd het op de 1e verdieping. De kamer ernaast rook ook niet lekker. Niet echt naar rook, maar ook niet lekker fris. We kregen sleutel van kamer 231 mee en deze kamer rook heerlijk fris. Nadat we de koffers in de kamer hadden gezet hebben we ons gereed gemaakt voor de nacht. Het was een lange reisdag, maar we zijn er!

6 reacties

• De reisdag is soepeltjes verlopen. Een mooie auto gevonden en gelijk en route. Heel veel plezier met mooie momenten gewenst.

Gr. Ronald

Gewijzigd op vrijdag, 19 mei 2017 16:12 door Ronald.
  • Wat een lekker relaxte reis hebben jullie gehad op het laatste stukje na. Jammer dat er gerookt wordt in kamers. Dat krijg je er niet meer uit. Goed dat jullie een nieuwe kamer kregen. Heel veel plezier deze vakantie!

Gewijzigd op vrijdag, 19 mei 2017 17:10 door Chantal.
  • Lekker hoor jullie zijn er na een voorspoedige reis! Jullie hebben groot gelijk wat betreft die kamer met rookgeur zou ik ook. Iet willen slapen! Nu lekker een frisse kamer. Fijne dag morgen!

Gewijzigd op vrijdag, 19 mei 2017 18:39 door Renee.
  • Hé veel plezier even wat anders dan Florida ....
    Leuk ik reis met jullie mee via dit blog!
    Groeten Ina en Arjan

Gewijzigd op vrijdag, 19 mei 2017 18:54 door Ina Snoeij.
  • Hey hoi Bianca & Sjon

Om een of andere reden ben ik blijkbaar onlangs de ‘aftrap’ van jullie nieuwe reisverslag misgelopen maar gelukkig is ‘ ie nog maar net begonnen -)

Wat een gedoe met die lens zeg heel vreemd dat een nieuwe lens problemen heeft met de scherpstelling. Jammer dat je de lens tijdens de trip niet kan gebruiken….

Innmiddels zijn jullie al veilig en wel en zonder problemen in de US aangekomen en rijden jullie wederom weer rond in een ‘nice ride’ . Vervelend dat jullie in het hotel moesten verkassen maar is alsnog geheel via het Amerikaanse servicebeleid opgelost.

Tot Morgen !!

Gewijzigd op vrijdag, 19 mei 2017 21:27 door Pieter & Petra.
  • Daar kan je wel op rekenen maar wel dat je toch een anderen kamer kreeg . Hoeveel nachten blij je in dat hotel geniet er van groetjes Papa & Mama g

Gewijzigd op zaterdag, 20 mei 2017 08:24 door Mama.

Reageren is niet mogelijk

Reageren op deze inhoud is niet mogelijk.