Vanmorgen waren we lekker op tijd op en dat was maar goed ook, want we moesten vroeg op pad voor onze boottrip. We hadden hiervoor een Groupon aangeschaft en voor vandaag gereserveerd. De rit er naar toe was lekker rustig en we waren er ruim van te voren.

Na het ondertekenen van de nodige waivers en andere verklaringen werden we naar de boot gebracht.

op de boot

Het was een mooie ruime boot voor ons viertjes en al gauw voeren we langzaam de haven uit. Op het open water werd het gas erop gezet en zijn we richting de Sunshine Sky Bridge gevaren. Het duurde niet lang of we zagen al een groep dolfijnen zwemmen.

dolfijnen4

dolfijnen0

dolfijnen

dolfijnen2

dolfijnen3

Na hier even een tijdje bij stil gelegen te hebben zijn we vol gas er op weer verder gevaren richting de brug. Wat is het heerlijk om met de wind en het zonnetje erbij over de Tampa Bay te varen.

sunshine sky bridge

Af en toe zie je vogels het water in duiken om een visje te vangen en op te eten. De zeilbootjes die met volle zeilen over het water bewegen.

Dromen

Vlakbij de brug zijn we omgekeerd en weer richting de Pier van St Petersburg gevaren.

Golven maken

Nu zagen we ook heel in de verte dolfijnen, maar daar konden we helaas niets van fotograferen of filmen, ze waren simpelweg te ver. Onderweg hebben we om beurten even achter het stuur gezeten en tjonge wat was dat gaaf om te doen.

Bianca Romy Patricia

Helaas moesten we na 2 uur de boot weer inleveren. We waren het nog lang niet zat en toch zat het er al weer op. Nadat we ons hadden afgemeld zijn we richting Dunedin gereden met als doel Honeymoon Island State Park. Onderweg begon het te donderen en te flitsen en niet veel later ook te regenen. Vlak voor de ingang van het Statepark hebben we bij een bankje eerst geluncht en afgewacht wat het weer ging doen. Het was wel droog (had hier ook helemaal niet geregend), maar erg bewolkt. Aangezien de dames op het strand wilden liggen en Sjon en ik wat wandelen was het voor Romy en Patricia niet het meest geschikte weer. Nadat we de restjes van ons brood aan de vogels gevoerd hadden zijn we toch maar weer richting Orlando gereden. In onze condo hebben we ons omgekleed en opgefrist voor het avondeten. Vanavond hadden we Kobé op het programma staan. Eerst moesten we even stoppen bij de Florida Shopping Mall, maar datgene wat daar gehaald moest worden was niet op voorraad. Van daaruit zijn we via de Sand Lake Road naar de International Drive gereden om daar bij Kobé te gaan eten. Ze boden daar complementaire valet parking aan en daar hebben we gebruik van gemaakt. We hoefden binnen niet lang te wachten ondanks dat het toch dik etenstijd was. Onze groep aan tafel was niet het gezelligst en dat was best jammer, want een gezellige groep maakt het altijd zoveel leuker.

Kobe

Het eten daarentegen smaakte meer dan goed en de kok was er één die van een dolletje hield. Hij maakte met zijn grapjes het gemis van een gezellige tafel meer dan goed.

Kobe2

Na het eten besloten we nog even naar de Premium Outlets bij Vineland te gaan en daar hebben we tot dik kwart voor 11 rondgelopen.

Premium Outlets

In de condo aangekomen hebben we de spullen opgeruimd en zijn richting onze slaapvertrekken gegaan. Morgen worden Romy en Patricia opgehaald door vrienden van Patricia en gaan daar de dag mee op pad. Wij gaan vast beginnen met het wassen en opruimen van de spullen die morgen weer met Romy mee terug moeten naar Nederland als voor hun de vakantie er op zit. En verder gaan we het nog wel zien.