Dachten we vannacht een lekker nachtje te kunnen slapen.....Niets was minder waar. Door het tijdsverschil en de grote hoeveelheid sirenes die er 's nachts door San Francisco reden hebben we het grote deel van de nacht wakker gelegen. Het was wel een heel bijzondere ervaring.

Want San Francisco slaapt niet en er was een hoop te zien 's nachts. De volgende morgen hebben we eerst ontbeten bij een jaren 50 tentje. want bij het hotel zat geen ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar de beginhalte van de Cable Car gegaan om daar in de lange rij te wachten totdat we er op konden richting Fisherman's Wharff. Hier moesten we naar toe voor Alcatraz Island. Op dit eiland werden vroeger gevangen gehouden en is beroemd geworden door de 3 ontsnapte gevangenen. Dit is later ook verfilmd met de film "escape from Alcatraz". De boot naar het eiland hadden we snel gevonden en we gingen aan boord. In de haven lagen een heleboel wilde Californische zeeleeuwen te schreeuwen.

Het eiland was nog in precies de originele staat. We hebben de gevangene verblijven gezien, we zijn op de luchtplaats geweest en we hebben de eetzaal gezien.

Ondanks de vervallen staat van het eiland was het een hele bijzondere ervaring. Nadat we alles gezien hadden hebben we de boot terug genomen naar het vaste land. Op Fisherman's Wharff hebben we de rest van de dag doorgebracht. We zijn op pier 39 geweest. Dit is een leuke manier om je dag door te brengen. Na een paar uur hebben we de Cable Car teruggenomen naar downtown en zijn we naar het hotel gegaan. 's Avonds hebben we bij McDonalds gegeten. Morgen gaan we eerst onze huurauto bij Alamo halen en daarna gaan we op pad richting Yosemite National Park en San Francisco achter ons laten.