Gelukkig hoefden we vanmorgen de wekker niet te zetten en konden we gewoon op onze innerlijke klok wakker worden. Wij zijn geen uitslapers, dus dat betekent dat we evengoed vroeg wakker waren.

Na het ontbijt en alle spullen bij elkaar zoeken zijn we op pad gegaan. We gaan vandaag wederom een staatswissel doen, we gaan weer terug naar Virginia. We hadden voor vandaag een stop in Plymouth staan om daar een replica van de CSS Albemarle te bezoeken. Even wat achtergrondinformatie, de CSS Albemarle was een pantserschip van de Zuidelijke Staten tijdens de Burgeroorlog. De CSS Albemarle is gebouwd in 1863. Op dit pantserschip waren twee kanonnen en een stalen ram. De Albemarle speelde een belangrijke rol bij de verovering van Plymouth (North Carolina) op 17-20 april 1864 door een vijandelijk schip tot zinken te brengen en enkele andere op de vlucht te jagen. Op 27 oktober 1864 werd de Albemarle door een vijandelijke torpedo tot zinken gebracht op de Roanoke-rivier (een rivier in de staten Virginia en North Carolina). Vier dagen later viel Plymouth weer in Noordelijke handen. Helaas was het museum gesloten, maar konden we de Albermarle wel in het water zien liggen en ook een replica van het kanon stond buiten.

CSS Albemarle

kanon

De originele schijnen in Norfolk te staan. We waren hier sneller klaar dan we verwacht hadden. Vervolgens zijn we naar onze geplande stop voor de lunch gereden. Deze plek hadden we via Google Streetview uitgezocht en daar aan het water van de Chowan River hebben we onze broodjes gegeten.

lunchen aan de waterkant

Het was bleek achteraf verboden voor onbevoegden. Hier kwamen we achter toen we weer wegreden en we de broodjes al op hadden.

Virginia

De rit verder naar Norfolk Naval Base was een stuk drukker als we verwacht hadden. Ook de weg op brekingen hielpen hierin niet mee. Gelukkig hadden we met behulp van Tom het hotel snel gevonden.

Naval Base

Nadat we de spullen naar de kamer hadden gebracht zijn we even buiten gaan kijken. Op dit moment was er voor ons niet veel te doen, dus hebben we de was gedaan, zodat we dat morgen niet meer hoeven te doen. Morgen willen we de Naval Base Tour doen en in de middag een tour over de USS Wisconsin.