Omdat we nog een laatste keer van het strand wilden genieten, hadden we vanmorgen de wekker gezet en voor het ontbijt zijn we het strand op gelopen en hebben genoten van de zonsopkomst.

Er waren niet veel mensen op het strand en je ziet dan toch wel hele andere dingen. Onder andere ook levende organismen, zoals een Urchin Shell en een Sharkeye moon, maar ook een krab.

zonsopkomst

Urchin Shell Urchin Shell2

krab

olive shell

sharkeye moon

genieten van de zonsopkomst

bijna

lange shaduwen

Na het ochtendwandelingetje hebben we voor de laatste keer op het balkon ontbeten. Tijdens het ontbijt bespraken we hoe lekker het op het eiland is en dat we toch graag nog een keer terug willen. En als het er van komt, gaan we dat ook zeker doen. Na het ontbijt hebben we de laatste spullen in gepakt, hebben het wasgoed van het appartement in de wasmachine gedaan en aangezet. De vaatwasser aangezet en de spullen naar de auto gebracht. Bij de receptie de sleutels ingeleverd en daar verteld dat we enorm genoten hebben van ons verblijf op het eiland en dat we na het briefje op de deur geen last meer gehad hadden van rook. Onderweg naar Orlando zijn we als eerste gestopt in Alva (dit is een plaatsje op ongeveer een half uur vanaf Sanibel. De rit er naar toe is geweldig, overal zie je ranchachtige huizen staan met van die witte hekken erom heen, zoals je dat bijvoorbeeld in Dallas zag. De reden van ons bezoek was het kerkhof hier, want volgens de berichten zou een voor mij bekende countryzangeres hier begraven liggen. Helaas is Mindy McCready anoniem begraven en hebben we haar graf niet kunnen lokaliseren. Hierna zijn we naar de Brandon Mall gereden om daar nog even te kijken. We waren hier nog niet eerder geweest en we hadden van Kim gehoord dat deze mall erg groot was. En inderdaad, wat een ongelooflijke grote mall. De volgende keer dat we in Florida zijn, gaan we zeker een bezoek brengen aan deze mall. Het was nu zo ontzettend druk dat we niet veel hebben kunnen zien en doen. Wel hebben we bij Five Guys een "little" burger gehaald en in de foodcourt opgegeten. Als volgende stop stond ons hotel in Tampa op het programma. We wilden daar vast inchecken en de koffers naar de kamer brengen, zodat we bij de auto swap hier niet mee hoefden te sjouwen. Onze kamer was gereed en nadat we de koffers naar de kamer hadden gebracht kwam ik erachter dat ik onze spijkerbroeken en een vest voor mij had laten liggen in onze appartement op Sanibel. Ik heb direct een mail gestuurd naar ze, maar omdat het weekend is zijn ze beperkter bereikbaar. Maar goed, we hadden al wat kleding aan Romy en Ramon meegegeven en dat waren dus ons enigste spijkerbroeken. Hmmm nu moesten we ook nog op zoek naar nieuwe spijkerbroeken. Dat doen we dan maar bij de Lake Buena Vista Factory Stores, hier komen we vlak langs en is meestal minder druk dan bijvoorbeeld de Premium Outlets. Voordat we richting Orlando reden hebben we eerst in Tampa getankt voor $ 2,89. Zo goedkoop hadden we nog niet gezien. Op het vliegveld hebben we de auto ingeleverd en bijna exact dezelfde meegekregen, alleen stonden er minder milen op de teller, namelijk 539. Maar verder kleur, uitvoering helemaal hetzelfde. Via de 528 en de 4 zijn we bij de 535 van de snelweg afgegaan. Gelukkig wisten we beiden wat voor spijkerbroek we wilden hebben en waren we daar ook zo mee klaar. Nu moesten we nog een paar kleine boodschappen doen bij de Walmart, alleen de Walmart bij LBVFS had hetgene wat we nodig hadden niet. Gelukkig zat onze eigen Walmart vlakbij en het voelde gewoon als thuiskomen toen we richting deze Walmart reden. Hier konden we gelukkig wel slagen en via Country Creek Lane en een binnendoor weggetje zijn we weer naar de 4 gereden. Om half 9 waren we weer terug in ons hotel en hebben we alles ingepakt. Gelukkig konden we keurig het gewicht houden van de koffers, dus hierin geen problemen. We hadden de wekker om half 7 gezet en zijn toen onder de wol gekropen. Morgen wordt een lange dag, we vliegen eerst vanuit Tampa naar Chicago, waar we een lange overstap hebben om vervolgens door te vliegen naar Amsterdam.