Ook vanmorgen waren we lekker vroeg wakker. En na het ontbijt zijn we eerst richting Walmart gereden voor een vers brood. Het was nog voor half 9 en op weg naar de Walmart toe reden we van South Dakota via Iowa naar Nebraska.

En zo kwam het dat we in nog geen 10 minuten door 3 staten hebben gereden. Het brood was nog warm en hierdoor rook het erg lekker in de auto. Onze eerste stop na de Walmart was het Sergeant Floyd Monument. Dit is een soort Washington Monument in het klein.

Monument

Het is de begraafplaats van Sergeant Floyd die meedeed aan de Lewis and Clark expeditie. Deze expeditie is begin 1800 door Thomas Jefferson georganiseerd om de weg vanaf de oostkust naar de westkust begaanbaar te maken.

de expeditie

Monument2

Terwijl we daar stonden zagen we de donkere wolken onze kant op komen. We wilden na het monument naar het Stone State Park, maar besloten om eerst maar naar de lokale mall te gaan. We hebben hier anderhalf uur gelopen en hebben diverse winkels bezocht. Echt veel bijzonders was het niet, maar om tijd door te brengen voldeed dit prima. Toen we de hele mall hadden doorgelopen, zagen we dat het zonnetje weer volop scheen en besloten we om richting het park te rijden.

Stone State Park

Bij het park aangekomen hebben we eerst lekker in het zonnetje geluncht en daarna hebben we een uur gelopen. Was Iowa grotendeels plat, dan is dit park hierop echt een uitzondering. Het park heeft behoorlijke klimmen tijdens de wandelingen, maar dat vinden wij alleen maar leuk.

Trail 1 trail 2

We hebben tijdens het lopen nog 2 herten gezien, maar voordat ik mijn lens van de camera had gewisseld waren ze al tussen de bomen verdwenen.

Wandelen

Bijna bij de auto

Na deze wandeling zijn we terug naar de auto gelopen en zijn teruggereden naar het hotel. Onderweg nog even gestopt bij een lokale scrapboekwinkel. Ze hadden een hele boel leuke dingen, maar ik heb maar 2 scrapbladen gekocht. Thema honkbal om de wedstrijd van afgelopen zaterdag op te scrappen. Omdat deze winkel vlakbij het hotel ligt waren we 5 minuten later in het hotel. Het was nog steeds lekker vroeg, namelijk kwart voor 3 en toch al zoveel gedaan. We besloten om het zwembad van het hotel uit te proberen. Het is een binnenbad en de hele tijd waren we de enige die het zwembad onveilig maakten. Na ongeveer een uurtje in het zwembad te hebben doorgebracht zijn we terug gelopen naar onze kamer en hebben na een verfrissende douche voor de innerlijke mens gezorgd. Als toetje hebben we dit keer wederom een ijsje gehaald bij Coldstone Creamery. De rest van de avond hebben we televisie gekeken op de kamer. Tenminste Sjon heeft honkbal gekeken en ik heb op mijn e-reader gelezen. Morgen gaan we Sioux (spreek uit soe) City al weer verlaten en rijden we naar Marshall. Marshall ligt alweer in een volgende staat, namelijk Minnesota. Wat we nog wel meekregen via de Nederlandse nieuwskanalen is dat een tornado gisteren in Watfort City heeft huisgehouden. Watfort City is de plaats waar we op 2 juni gaan overnachten.  Hieronder de link van het AD en een Amerikaanse site met filmpjes van de tornado.