Vanmorgen waren we ook weer redelijk bijtijds wakker en na het ontbijt en het loskoppelen van de camper zijn we richting de haven gereden om daar bij Campbell River Whale Watching te informeren voor de mogelijkheden. Het was erg moeilijk, want de orka’s zijn er inderdaad nog wel, maar zoals gezegd geven ze geen garantie hiervoor.

En de grizzlyberen zijn juist nu op hun best. Na veel dubben en afwegen besloten we om gewoon beide te doen en wat langer in Campbell River te blijven. We vonden het hier in 2010 al super geweldig en nu ook weer. De campground is lekker rustig, veelal gepensioneerde mensen die van een leuke oude dag genieten en het grootste gedeelte van de campground is leeg. Na de reserveringen te hebben vastgelegd zijn we naar Target gelopen, deze zit er bijna naast. Hier hebben we een beetje in de rondte gelopen. We hoopten de M&M’s pumpkin spice te vinden, maar helaas. Aan de zelfde parkeerplaats zat een dollartree en ook hier hebben we rond gelopen en onder andere een afwasborstel en een dweil gekocht. Teruggekomen in de camper hebben we eerst een paar uitsmijters gebakken voor de lunch en hierna hebben we de fietsen losgemaakt van de camper en zijn naar de ferry gefietst. Bij de ferry hebben we de kaartjes voor de overtocht naar Quadra Island gekocht en aangezien we nog 45 minuten hadden voordat de boot kwam hebben we bij Dairy Queen een lekker ijsje gekocht. Om half 2 liepen we de boot op en terwijl we aan het wachten waren zwommen er een aantal dolfijnen voorbij. Helaas hebben we deze niet op de foto, maar wel op de video. Tijdens de overtocht (let wel dit nam wel 10 hele minuten in beslag) begon het jammer genoeg te regenen en hierdoor hebben we op Quadra Island eerst even moeten schuilen alvorens we konden gaan fietsen. We besloten om naar een museum te fietsen van de native inwoners (Nuyumbalees) van Quadra Island. De fietstocht was niet lang maar wel een behoorlijke klim.

museum

museum2

totempalen

In het museum hebben we eerst een film gezien over deze inwoners. Het is een behoorlijk moordlustige indianenstam, zoveel losse hoofden hebben we voorbij zien komen in de film. Na een rondje door de museum (het was niet zo heel groot) zijn we terug gefietst richting de haven.

Campbell River

Dachten we op de heenweg een behoorlijke klim gefietst te hebben, de terugweg was zo mogelijk nog erger. De Cauberg bij Valkenburg voor de kenners is hier niets bij. We hebben het laatste stukje maar naar boven gelopen, dat ging sneller als fietsen. Het grote voordeel is wel dat als je eenmaal boven bent de weg naar beneden heel snel gaat. Bij de plaatselijke koffietent hebben we een cappuccino gehaald. Nu ben ik al niet zo’n grote fan van koffie (die van Starbucks uitgezonderd), maar deze was zo sterk dat ik hem niet opgedronken heb. Maar goed we hebben wel even gebruik gemaakt van de WIFI en even lekker gezeten. Omdat we de boot van 5 uur terug wilden nemen zijn we richting de ferry gereden en hebben hier even in het zonnetje staan wachten. We hadden toen we aankwamen al een zeeotter zien zwemmen. Nu zagen we een zeehondje en deze hebben we ook op de foto gezet. Terwijl ik de foto even terug wilde kijken kwam ik erachter dat het kaartje nog in de laptop zat en de foto’s die we inmiddels genomen hadden dus niet weggeschreven waren. Gelukkig hadden we een reserve kaartje en kwam het zeehondje nog een keer langs zodat we deze wel op de foto hebben kunnen zetten.

zeehondje

Veerboot

Maar de foto’s van het museum en onderweg zijn er dus niet. De foto’s van het museum heb ik van Internet af, zodat we toch wat kunnen laten zien. Terug op het vaste land van Vancouver Island zijn we terug gereden naar de camping en hebben daar pasta gegeten. Terwijl ik dit verslag zit te typen komen we beiden de man met de hamer tegen, want de zeelucht en buiten zijn de hele dag maakt echt behoorlijk rozig. Morgen gaan we de grizzlyberentocht doen en moeten we om half 9 al bij de haven zijn. Nu maar hopen dat we in ieder geval één grizzly zullen zien.