We beginnen dit keer niet met de dag van vertrek, maar met de dag ervoor. Ik had op het laatste moment deze dag extra vrij genomen zodat ik dan iets meer tijd had om alles op orde te maken. Omdat we normaal met drie personen of meer gaan, hebben we minimaal 3 koffers tot onze beschikking. Nu omdat we met zijn tweetjes zijn, natuurlijk maar 2 koffers.

Onze basisbenodigdheden nemen al bijna een koffer in en dan kom je er achter dat je wel erg weinig koffer ruimte hebt met 2 koffers. Maar gelukkig had ik me keurig aan de toegestane maximale gewichten gehouden en alles wat ik mee wilde nemen heb ik mee. Terwijl ik bezig ben met mijn laatste wasjes, boodschappen, opruimen en andere belangrijke laatste zaken kom ik er achter dat Tara een behoorlijke grote wond op haar heup heeft en ik dit toch maar even door de dierenarts wilde laten nakijken.

Tara

Ze blijkt gebeten te zijn door een andere kat of misschien een hond en die beet is gaan ontsteken. Met een antibiotica injectie en wat pillen moet het met een dag of 5 weer beter gaan. Dit viel gelukkig mee, maar het is wel even paniek zo een dag voor je vakantie. Verder heb ik gelukkig alles kunnen doen wat ik wilde, dus niets stond een rustige start van de vakantie in de weg. Totdat Sjon nog even naar zolder liep vlak voor het slapen gaan om nog een kabeltje te pakken voor de e-reader…. Bij de deur van Romy haar kamer lag allemaal nog nader te definiëren troep en water op de grond. Een vluchtige blik naar het plafond verklaarde een hoop. LEKKAGE en daar kom je dan ’s avonds om half 11 de dag voor je vertrek achter. Gelukkig was Richard (neefje) nog in de gelegenheid om langs te komen en samen met een vriend van hem hebben ze op het dak een noodreparatie uitgevoerd.

Lekkage

Om 2 uur lagen we uiteindelijk in bed, maar wel met een gerust gevoel dat we in ieder geval met vakantie konden. Omdat we vroeg (half 8 ongeveer) op Schiphol moesten zijn werd onze nacht behoorlijk kort hierdoor. Na de wekker, rondje badkamer en ontbijt hebben we de laatste spullen in de koffer gedaan en zijn door Romy en Ramon naar Schiphol gebracht. Bij vertrekhal 2 hebben we de koffers zelf in mogen checken en bij de douane kregen we zelfs de marechaussee aan het lachen omdat Sjon weer eens de verkeerde rij had gekozen.

koffers inchecken

Het ging allemaal zo snel dat we, ondanks dat we iets later van huis waren vertrokken toch nog tijd hadden voor een beker koffie. Omdat op dat moment ook Robert Jan, Edwin en zijn zoon (bekenden via het Florida Forum) op Schiphol waren hebben we daar even kort mee staan kletsen. Zij moesten om 10 uur het vliegtuig richting Houston hebben en wij om half 11 richting Seattle. Na elkaar een goede reis gewenst te hebben en een fijne tijd in Amerika zijn we richting de gate E17 gelopen om daar door de laatste formaliteiten te gaan. Ja we hebben de koffers zelf ingepakt, nee we hebben niets van anderen aangepakt of meegenomen en ja we zijn al die tijd bij de koffers geweest. Met dit een geel stickertje op de paspoort mochten we verder naar de volgende check. Ook hier ging het soepel, waardoor we al snel bij de gate konden wachten op het boarden. Om 10 over 10 zat het vliegtuig vol en kregen we onze pushback. We vertrokken dus lekker op tijd.

Vliegtuig op de vertrekbaan boven Nederland

Het toestel was voor begrippen wat verouderd, want het personal entertainement system had nog geen touchscreen en de bediening werkte niet soepel. Ook de keuze in films was niet echt je van het, waardoor ik na 2 afleveringen van The Mentalist en een aflevering van The Walking Dead mijn e-reader ter hand heb genomen. Het eten was niet echt een culinair hoogstandje, maar het was eetbaar.

food

Halverwege de vlucht kregen we nog een broodje en vlak voor de landing een soort van warm pizza broodje met een ijsje. De vlucht verliep verder zonder bumps enzo, alleen was het in het vliegtuig wel veel te warm naar mijn smaak. Anderen dachten daar anders over want die hadden jassen aan en een sjaal om.

boven Seattle

Om kwart over 11 waren we geland op het vliegveld van Seattle, ruim een half uur te vroeg. Hierdoor was er nog geen gate beschikbaar en moesten we daar even op wachten. Ook hier verliepen de officiële controles zonder problemen, waardoor we al snel met de koffers buiten stonden. We moesten alleen wel even zoeken naar de plaats waar de shuttlebus ons op kwam halen voor naar het hotel. In het hotel aangekomen hebben we de koffers naar boven gebracht, onze vest en sweater achtergelaten (het was lekker weer en het zonnetje scheen) en zijn weer op pad gegaan. Het was namelijk nog maar half 2 en we konden nog wel wat doen. Eerst hebben we bij de receptie geregeld dat we morgen opgehaald worden voor onze camper. En daarna hebben we de shuttle bus teruggenomen naar het vliegveld om daar de trein te pakken naar het centrum van Seattle. Als eerste hebben we bij Starbucks een beker koffie gehaald (was schijnbaar erg moeilijk, want we kregen niet datgene wat ik besteld had. Dit leverde uiteindelijk wel een coupon voor een gratis koffie op ;-)) zijn we naar Pike Place Market gelopen (want hadden we bedacht, deze sluit misschien eerder dan The Space Needle).

Pike Place Market

Hier hebben we even rondgelopen en natuurlijk ook gekeken bij de Viskraam waar Pike Place Market beroemd om is geworden.

Viskraam vliegende vis

Via 1st Street zijn we richting The Space Needle gelopen. Onderweg kwamen we een Subway tegen en hier hebben we samen een broodje gedeeld.

space needle

Bij The Space Needle mochten we pas naar boven om half 6, maar in de giftshop hoorden we dat het niet zo druk was en je ook wel eerder naar boven kon. We zijn rond kwart voor 5 naar boven gegaan. Het zicht was gelukkig goed en we konden goed de stad en omgeving zien.

Downtown Seattle space needle souvenierfoto

Na boven een rondje gelopen te hebben en we Seattle van alle kanten bekeken hadden zijn we weer naar beneden gegaan. In de giftshop hebben we nog wel even de gratis foto gemaild zodat we deze ook op de website konden zetten. De foto is niet echt een super kwaliteit, maar het is een leuke herinnering.

bij de space needle

Omdat we onze korte nacht en deze extra lange dag ondertussen begonnen te voelen, zijn we met de monorail terug gegaan naar de trein.

monorail door de stad

Na nog een klein rondje in het centrum van Seattle zijn we weer in de trein gestapt richting het vliegveld. Hier werden we weer door de shuttle bus opgehaald en om 8 uur waren we weer in het hotel. Bijna 24 uur op de been na een korte nacht van 4 uurtjes. Morgen worden we om half 9 opgehaald en naar Cruise America gebracht waar wij onze camper op gaan halen. Omdat we nog niet weten wanneer we op een campground staan waar het internet goed genoeg is, kan het dus zijn dat de volgende update op zich laat wachten.