Na afloop van de zomervakantie van 2009 hadden wij aan Suzan gevraagd of ze in 2011 wederom met ons mee wilde. We wilden namelijk het rondje van 2007 grotendeels herhalen en het leek ons leuk om Suzan na de grote pretpark van Florida en de cultuur van Oost Amerika (burgeroorlog, slavenij enzo) ook de prachtige natuur van de Nationale Parken van het Zuid Westen te laten zien.

Alleen zouden we de route van 2007 iets aanpassen. Onze eerste opzet was om in juli te gaan, echter door hertentamenperioden en werkgerelateerde zaken werd het uiteindelijk 12 augustus. Omdat het nog niet helemaal duidelijk was of Suzan dan wel mee kon, konden we de vakantie pas sinds afgelopen zondag boeken. Suzan heeft namelijk zondag verteld dat ze graag met ons mee gaat en de datum in augustus geen enkel probleem is. Ook bij beide werkgevers past het in het vakantierooster. Gelukkig hadden we wel al de vluchten via American Vacations in optie laten zetten, dus deze konden definitief gemaakt worden. Ook de autohuur hebben we meteen gereserveerd via American Vacations. De hotels hebben we in overleg dit keer allemaal zelf geboekt. Dat was gisteravond nog een hele klus. 's Middags kijken we en is een kamer in Yellowstone National Park nog volledig beschikbaar. Willen we 's avonds boeken, zit het vol. Gelukkig zijn er meerdere mogelijkheden in het park, maar het is wel een uitzoekwerk. Maar gelukkig zijn alle hotels geboekt. Ook hebben we voor ons drieën de nieuwe Esta aanvraag (visum) gedaan en hebben we wederom toestemming om naar Amerika te mogen reizen. Suzan kunnen we nog niet aanvragen (die van haar is ook verlopen) omdat zij ook een nieuw paspoort nodig heeft en Esta is gekoppeld aan de einddatum van het paspoort.

De reis gaat er globaal zo uitzien.

Op vrijdag 12 augustus vertrekken we met United naar Chicago om vervolgens daar vandaan door te vliegen naar Denver. Hier zullen we één nacht verblijven en laten ons met de free shuttlebus van het hotel van en naar het vliegveld brengen. De volgende dag dus zoals gezegd terug naar het vliegveld om onze huurauto (minivan) op te halen. We rijden die dag meteen naar Estes Park, maar onderweg stoppen we op diverse lokaties voor leuke bezienswaardigheden. Deze ga ik natuurlijk nu nog niet vertellen, anders hoef ik straks geen weblog bij te houden. In Estes Park verblijven we 2 nachten en hierna gaan we door naar Scottsbluff, wederom stoppen we onderweg. In Scottsbluff blijven we één nacht en daarna gaan we door naar Rapid City. Hier is het doel in ieder geval Mount Rushmore te bezoeken en nog wat bezienswaardigheden. Na 2 nachten Rapid City vervolgt onze reis zich via Sheridan en Cody naar Yellowstone National Park. Natuurlijk onderweg hier naartoe ook genoeg bezienswaardigheden te zien. In Yellowstone blijven we 3 nachten in een cabin, dus geen hotel maar een houten huisje. Na Yellowstone gaan we naar Driggs, waar we één nacht blijven om vervolgens door te rijden via Salt Lake City naar Springdale. Hier brengen we een bezoek aan het Zion National Park en blijven we 2 nachten. Vervolgens gaan we naar Bryce Canyon National Park (1 nacht). Voordat we onze reis naar Denver gaan aanvangen stoppen we nog 3 nachten in Moab om onder andere Arches National Park te bezoeken. Onze voorlaatste stop wordt Glenwood Springs, vervolgt door Denver. Hier blijven we tot 4 september. Op 4 september hebben we minimaal 2379 mile (3806 kilometer) gereden en zijn we door 7 staten gereden.

Wellicht krijgen we dit te zien onderweg