Vanmorgen waren we iets vroeger wakker dan de afgelopen dagen en het was ook lekker rustig bij het ontbijt. Voordat we gingen ontbijten hebben we bij de receptie gevraagd of zij de super shuttle voor ons wilden bestellen.

Deze zou ons om 1 uur bij het hotel komen afhalen. We hoefden pas om 12 uur uit onze kamer, dus de koffers lagen nog open op bed en daar kon nog wat gewicht bij. Tja wat ga je dan doen in New York? SHOPPEN.... En dat hebben we gedaan. Als eerste is Romy naar Borders gelopen om daar nog wat boekjes in te slaan van haar favoriete genre en natuurlijk heeft zij haar creditkaart weer gebruikt. Nadat zij teruggekomen was zijn we naar JC Penney bij ons om de hoek gelopen. Hier kregen we toevallig bij aankoop van $ 75,-- een korting van $ 15,--. Wij zijn en blijven Nederlanders, dus als je over het bedrag heen gaat, splits je gewoon je stapel aankopen. Hierdoor hebben wij in totaal $ 40,-- korting gekregen (bij $ 50,-- kreeg je $ 10,-- korting). Nu werd het tijd voor Old Navy en rara hiervan hadden we een kortingsbon in de mail gekregen van $ 10,--. Ook deze werd gebruikt. Inmiddels was het kwart over 11 en we moesten dit ook nog inpakken en ontdoen van alle labels enzo.

Het resultaat van een uurtje shoppen

Om 5 voor 12 waren de koffers dicht en op gewicht en konden we de lift roepen om onze van de 7e etage naar de begaande grond te brengen. Hier hebben we uitgecheckt en zitten wachten tot onze shuttle ons kwam halen.

Wachten in de lobby

Deze was er vroeger dan verwacht, dus maar goed dat we in de lobby zijn blijven wachten. De shuttle was er al om half 1. Wij waren de eerste die opgehaald werden en nadat we kris kras al toeterend door de straten van New York zijn gereden werd het tijd om de Queens Midtown Tunnel in te duiken en Manhattan achter ons te laten. Misschien een leuke wetenswaardigheid, als je in de tunnel of net er voor toetert kun je hier een bon van $ 350,-- voor krijgen. Zal wel heel moeilijk zijn voor al die toeterende New Yorkers. Op de I495 richting het vliegveld hebben we behoorlijk in de file gestaan, dus het was maar goed dat we zo vroeg waren vertrokken. Om even na 2 uur werden we bij terminal 4 afgezet voor de Delta/KLM balie. We hadden gister bij het inchecken al gezien dat we niet alle 3 naast elkaar zaten. Niet dat we nu zo belachelijk ver bij elkaar vandaan zaten, maar we wilden toch proberen dit te laten veranderen.

Boardingpassen printen  Voor de douane

Helaas was het toestel volledig volgeboekt en stonden er zelfs mensen op de standby list, waardoor wij blij waren met onze plaatsen. Uiteindelijk bleek in het vliegtuig degene die in de rij naast ons zat een alleen reizende man te zijn en hij wilde wel van plek wisselen, waardoor we toch naast elkaar zaten. Net als op de heenweg was het eten weer prima en de vlucht verliep zonder problemen.

het toestel voor de terugvlucht

Eigenlijk ben ik net na het eten in slaap gevallen en werd ik wakker omdat ze een uur voor de landing langs kwamen met een soort van ontbijt. Als ze dat niet hadden gedaan had ik waarschijnlijk tot aan de landing geslapen. We zijn geland op de Zwanenburgbaan en na een klein stukje taxiën heeft de gezagvoerder zijn vliegtuig geparkeerd aan gate F3. Bij de paspoortcontrole stond geen rij en ook op de koffers hoefden we niet zo heel lang te wachten. Het was wel even spannend bij de douane, want daar stonden veel douaniers, maar gelukkig konden we zo doorlopen. Niet dat we te veel hadden, maar het kost zoveel tijd als je al je koffers open moet trekken. Om half 9 waren we weer thuis en werden we verwelkomd door Tara en Buffy. Over minder dan 3 maanden gaan we samen met Suzan wéér de grote plas over voor onze zomervakantie.