Vanmorgen hebben we eerst nog uitgeslapen. Dat kon lekker, want we hoefden pas om 1 uur Amerikaanse tijd de villa te verlaten. Na een heerlijk ontbijt hebben we nog wat ingepakt en vonden Romy en Suzan het een goed idee om Sjon in het zwembad te gooien.

Lekker zwemmen

Uiteindelijk hebben we allemaal nog even gebruik gemaakt van het zwembad.

Lekker zwemmen2

Rond een uur of 11 hebben we ons aangekleed, de laatste spullen ingepakt en de bedden afgehaald en in de wasmachine gegooid. Om precies 1 uur deden we de deur van de Troon Circle op slot en de sleutel in de sleutelkluis en zijn we richting Alamo gereden. Hebben we de hele vakantie amper regen gehad, net op dit moment regende het.

Om kwart voor 2 waren we bij Alamo en hebben we de auto ingeleverd. Koffers eruit gehaald en richting de incheckbalie gelopen. Omdat we gisteren al electronisch waren ingecheckt hoefden we nu alleen maar onze boardingpassen op te halen en de koffers af te geven. Dit ging vrij snel en konden we naar een voor ons vreemd gedeelte van Orlando Airport. Hier waren een heleboel winkels en een soort van foodcourt, en omdat we nog niet geluncht hadden leek ons dat een prima plaats om dit te gaan doen. We hebben hotdogs met funnelcake gegeten. Klinkt misschien niet zo heel lekker, maar ik kan je verzekeren dat het wel lekker smaakte.Om kwart voor 5 moesten we bij gate 80 zijn.

informatiebord

Want om 5 uur zouden we gaan boarden. Echter door de enorme onweersbui die precies boven het vliegveld hing, arriveerde het vliegtuig later, waardoor we ook later aan board gingen.

onderweg

De vertraging werd tijdens de vlucht naar London goedgemaakt, waardoor we op tijd in London aankwamen. Het eten tijdens de vlucht was weer prima geregeld. Er werd omgeroepen dat als je drinken wilde, je dit gewoon kon halen. De stoelen zaten wat minder, waardoor sommige van ons niet of nauwelijks geslapen hebben. Maar gelukkig hadden ze een goede entertainment systeem en kon je op je eigen tempo films kijken en starten. Ook het aanbod was meer dan bij United. Ik heb dus lekker Hannah Montana the movie gekeken en nog een stukje van een film waar ik nu even de naam niet meer weet (film maakte weinig indruk). Alleen het ontbijt in het vliegtuig was wat minder, namelijk een wrap met ei, bacon en kaas. Nadat we in London door de douane waren gelopen hebben we bij een tentje een croissant met jus d'orange gehaald. Omdat de gate pas vlak van te voren bekend wordt, zijn we daar maar blijven zitten totdat de gate bekend werd. We waren moe en hadden geen zin om winkels te bekijken en rond te lopen. Toen de gate bekend werd, nummer 63 zijn we daar heen gelopen. We konden bijna meteen doorlopen en in plaats van 9.20 uur vertrekken, vertrokken we pas om 10.10 uur (Engelse tijd). Er werd wel omgeroepen dat we aan het wachten waren op de koffers van de mensen die met de vertraagde vlucht vanaf Tampa waren gekomen. Maar om 10.10 uur vertrokken we dan toch. Om 12 uur Nederlandse tijd stonden we aan de grond op Schiphol. Omdat we bijna voorin zaten in het vliegtuig waren we snel bij de paspoortcontrole en daarna moesten we bij band 2 wachten op de koffers. Bij deze band was het erg druk en stonden er ook vakantievierende jeugd te wachten van vluchten uit Spanje en Griekenland. Na een lange tijd kwamen eindelijk onze koffers, alle 4 tegelijk en konden we door de douane. Vlak voor ons werd er iemand uitgepikt om haar koffers te openen. Wij konden gelukkig doorlopen, al hadden we dit keer niet te veel gekocht. Bij de aankomsthal stonden Amy en Dries ons op te wachten en oma Gortenmulder stond buiten bij vertrekhal 1 te wachten. Romy en Suzan zijn met Amy en Dries meegereden naar Diemen en wij met oma G. Thuis aangekomen hebben we snel wat belangrijke spullen van Suzan uit de koffers gehaald en is Suzan met haar ouders naar Almere vertrokken. De vakantie is voorbij, maar wat een TOP vakantie is dit geweest. Wij gaan met de kerst weer 2 weken naar Florida en Suzan gaat in 2011 weer met ons mee naar Amerika.