Toen we vanmorgen wakker werden, stond de zon al weer aan de hemel en beloofde het een mooie dag te worden. Om kwart voor 10 zaten we in de auto op weg naar het startpunt van de Old Town Trolley tour. We waren daar om even naar 10 uur en om half 11 vertrok onze bus.

Een hele rit duurt ongeveer 90 minuten en aangezien onze buschauffeur Rich leuk vertelde hebben we eerst de hele rit gedaan. Savannah is ontstaan op 12 februari 1733, door de Engelse generaal James Oglethorpe. Hij was na een boottocht van 88 dagen van Engelend aangekomen in Charleston, South Carolina. Vandaar heeft hij Georgia als kolonie toegevoegd. Savannah was de eerste koloniale stad en hoofdstad van Georgia. Later is dit Atlanta geworden.

OTT Savannah

Savannah staat in de top 10 van de steden van Amerika die je gezien moet hebben. En dat is geen woord teveel gezegd. Savannah's historische centrum is gebouwd om 24 plantsoenen (zogenaamde squares) en van deze 24, zijn er op dit moment nog 22 in hun originele staat.

route route2

Je hebt er het historic district, het victoriaanse district en het koloniale district. Ieder district heeft zijn eigen charme en verhalen. Het oude gedeelte van Savannah staat nu op de lijst van de historic landmarks in Amerika. Dat betekend dat het beschermd is en dat er niets aan veranderd mag worden.

cotton exchange Pirates house

Na een keer het volle rondje gedaan te hebben zijn we de 2e keer bij Stop nummer 11 uitgestapt en hebben over de River Street naar de haven van de boot gelopen. Om 2 uur zijn we met de Georgia Queen een stuk over de Savannah River gevaren.

Georgia Queen

De haven van Savannah is de 2e haven aan de oostkant van Amerika en de 4e haven van Amerika. De brug over de Savannah River die we gister over gereden zijn is pas in 1990 gebouwd. Dit omdat de oude brug al 4 keer door containerschepen kapot was gevaren. De oude brug was 135 feet (ongeveer 45 meter) en de nieuwe brug is 185 feet (ongeveer 60 meter) hoog. Om het verschil aan te tonen hadden ze de palen van de oude brug laten staan.

oude en nieuwe brug

Na ongeveer een uur over de Savannah River te hebben gevaren, zijn we verder over River Street gaan lopen naar stop nummer 13. Van hieruit zijn we terug gegaan naar stop nummer 1.

route3 route4

Hier hebben we een bezoek gebracht aan het historic museum of Savannah. Deze museum is gehuisvest in het oude treinstation van Savannah.

historie tekenen tekeningen

Toen we daar klaar waren was het inmiddels 5 uur geweest en zijn we richting het hotel gereden. Vlakbij het hotel hebben we bij Checkers gegeten.

checkers

De rest van de avond hebben we televisie gekeken en wat met de DS gespeeld. Savannah is absoluut een hele mooie stad, die je echt gezien moet hebben als je net als ons veel tijd in Amerika doorbrengt. Morgen gaan we onze laatste staatswissel doen, namelijk van Georgia naar Florida. We willen morgen voordat we Savannah definitief verlaten een nieuwe poging doen om een bezoek te brengen aan Wormsloe Plantation. De rit naar Orlando is de langste rit van deze vakantie. Dus we zullen de hele dag rijden en verder weinig doen. Vandaar nog het bezoek aan Wormsloe Plantation.

temperatuur

Doel van de dag Downtown Savannah verkennen en met de boot over de Savannah River