Temperatuur 88°F = 31.1°C

Vandaag zouden we zoals gezegd naar Caladesi gaan en vandaar ook dat we om half 9 in de auto zaten. We waren goed en wel onderweg en toen begon het te regenen……. Bij de toegang naar het Honeymoon statepark regende het nog steeds helaas. We besloten om eerst naar de Westfield mall te gaan en dan iets later naar het eiland te gaan. Onderweg naar het winkelcentrum zijn we bij de Holiday Inn van Dunedin gestopt om daar wat bekenden gedag te zeggen. Helaas werkt alleen Bruce er nog van iedereen die we kenden. Maar de anderen hadden nog wel contact en ze zouden iedereen de groeten van ons doen. Na deze leuke stop zijn we doorgereden naar de mall, het regende nog steeds. Om 11 uur waren we bij het winkelcentrum en hier ging ieder zijn eigen weg. We hadden om 12.00 uur vlak bij de auto afgesproken. Inderdaad om 12.00 uur was iedereen weer terug. Nog even snel een ijskoffie gehaald bij Starbucks en toen weer naar de auto. Het was droog en de lucht werd al behoorlijk feller. Nog even wachten…….en ja hoor daar was het zonnetje. De boot van 1 uur hadden we net niet gehaald, dus terwijl we wachten op de boot van half 2, hebben we een broodje gemaakt. We hadden alles hiervoor bij ons en dit was makkelijker dan in het zand op het strand. We waren net klaar met onze broodjes en toen kwam de boot er ook al aan. De boot was nog maar net een stukje aan het varen of de kapitein (Kevin Kelly) hield in. Wat bleek nou, er zwommen dolfijnen rond de boot. Wel een stuk of 5. Dit was zo leuk om te zien. Helaas hebben we er geen foto van kunnen nemen, ze waren steeds te snel. Na iedereen de kans te hebben gegeven de dolfijnen te kunnen spotten, voer de kapitein verder naar Caladesi (dit is trouwens op dit moment de nummer 1 strand van Amerika). Daar aangekomen zijn we meteen naar de andere kant van het eiland gelopen, alwaar het strand zich bevindt.
Caladesi
Degene die het minst van zwemmen houdt lag verbazingwekkend genoeg als eerste in het heerlijke warme zeewater. Dit was namelijk opa.

Zwemmen Caladesi2 Zwemmen Caladesi

Al snel lagen we allemaal in het water. De temperatuur boven water was inmiddels ook heerlijk en het zonnetje scheen niet al te vel, wat het heerlijk maakte voor aan het strand. Alleen de golven waren wat te hoog om echt lekker te kunnen zwemmen. Na het zwemmen hebben we een eindje langs het strand gelopen om schelpen te zoeken. We hebben er een heleboel gevonden en ook hebben we sand dollars gevonden. Deze zeedieren komen volgens mij alleen in Florida voor en op het strand van Caladesi kun je ze als je geluk hebt vinden. Na deze wandeling hebben we nog even een duik genomen in de zee om vervolgens ons af te spoelen en de rit terug naar het vakantiehuis aan te vangen. Onderweg zagen we het 6 uur worden, wat betekende dat het in Nederland op dat moment 12 uur ’s nachts is en dus 16 juli. Voor degene die het niet weten, dan is Romy jarig en is zij 17 jaar geworden. We hebben onderweg een verjaardagsliedje voor haar gezongen en ze heeft een klein kadootje gekregen. Na het avondeten (macaroni) hebben we alvast een stukje verjaardagstaart gegeten.

Taart eten

Morgen gaan we ter ere van Romy haar verjaardag naar Sea World waar we backstage gaan bij Shamu (de orka’s).

Caladesi Island
Welcome to Caladesi Island State Park, home of the #1 Beach in North America! Dr. Stephen Leatherman, aka Dr. Beach, announced Caladesi Island State Park as having the best beach in America on Thursday, May 22nd. The beautiful, sandy beach has been a consistent contender for the coveted #1 slot since the listings began in 1991. We have all known for quite some time that Caladesi is a timeless gem in the gulf and are proud to be recognized nationwide for the natural beauty of this tranquil island! We’d like to thank everyone in our community for their continuous support in keeping Caladesi Island beautiful, clean, and pristine!

With the worldwide recognition of having the Best Beach in America, we have seen an incredible increase in visitation and the Caladesi Island Connection has, at times, reached capacity in the middle of the day. You may want to call ahead to check seat availability. At Caladesi Island, recreational opportunities are endless! A mangrove-covered kayak trail winds from the marina to the St. Joseph Sound and back. Kayaks are available for rental through the Cafe Caladesi. The nature trail is a great place to find Osprey in old pine snags or cross paths with a gopher tortoise. Remember to bring water and sunscreen! Caladesi Island is accessible only by private boat or via the Caladesi Connection ferry service. Trips depart hourly beginning at 10 a.m. Ferry passengers are allotted a four-hour stay on the island. No pets are allowed on the ferry.

One of the few completely natural islands along Florida´s Gulf Coast, Caladesi´s white sand shores have been rated as the nation´s #1 best beach. Beach lovers can enjoy swimming, sunbathing, and beachcombing. Saltwater anglers can fish from their boats or throw a line out into the surf. Nature enthusiasts watch wildlife while hiking the three mile nature trail through the island´s interior or paddling a three mile kayak trail through the mangroves and bay. Picnic tables and shelters are located near the beach; picnic pavilions can be reserved for a fee. The park has a marina with electric and water hookups for boaters. The park also has a snack bar and gift shop. Located one mile west of Dunedin off the Gulf Coast.