Temperatuur 88°F = 31,1°C

Om 4 uur ging de wekker. De koffers waren gelukkig allemaal al ingepakt, dus we hadden niet veel tijd nodig om ons gereed te maken voor de rit naar het vliegveld.

Uitchecken

Om even voor 5 uur zaten we in de auto. Het was erg rustig op de snelweg richting het vliegveld, waardoor we er na een half uur waren. Tenminste we waren toen bij de car rental Alamo om onze auto in te leveren.

Wachten op het vliegveld

Het inchecken ging heel vreemd. Je moest nu jezelf inchecken en de boardingpassen printen. Gelukkig was er nog wel iemand die hielp met de koffers te labelen. Door deze zelf incheckbalies ging het inchecken razendsnel, waardoor we vlug bij de gate waren. We vertrokken vanaf gate 76 en het vliegtuig stond er al. Eerst hebben we nog wat ontbeten bij McDonalds (geen hamburger, maar een egg mcmuffin en jus d’orange), want door het vroege tijdstip hebben we geen gebruik kunnen maken van de breakfastservice in het hotel.

vliegtuig1 boarden

Het vliegtuig vertrok precies op tijd. Onze vlucht naar Washington ging precies over het gebied waar we rondgereden hebben.

net onderweg

Zelfs vanuit het vliegtuig is het spectaculair om te zien. Het was dan ook een vreemd idee dat wij daar gereden hadden.  Onze overstap in Washington ging ook goed. In plaats van de gebruikelijke kipstukjes met ranchsaus hebben we een pretzel met een frappucino genomen.

vliegtuig2

Onze vlucht naar Amsterdam vertrok vanaf gate C27 en ook deze verliet op tijd het vliegveld.

bijna thuis

Door een stevige rugwind stonden we om precies 6.30 uur aan de grond in Nederland.

Dag 30: zondag 29 juli 2007    Temperatuur 64°F = 17,8°C
Hier werden we verwelkomd door een fikse regenbui. Zoveel regen hadden we in de afgelopen 4 weken nog niet gezien. Bij de paspoortcontrole was het gelukkig niet druk en ook de koffers waren in vergelijking met vorig jaar heel snel bij de bagageband. De douane had schijnbaar een vrije dag, want hier was niemand te zien, waardoor we zo buiten de aankomsthal stonden. Om 8.15 uur waren we weer in Diemen. De vakantie is helaas voorbij.

Samengevat:
We hebben deze vakantie 3351,6 mile (oftewel 5363 kilometer) gereden. We zijn door 4 staten (Californië, Nevada, Utah en Arizona) en 2 woestijnen (Mojave Desert en Sonoran Desert) gereden. We hebben 5 Nationale parken (Sequoia NP, Zion NP, Bryce NP, Arches NP en Grand Canyon NP), een Indian Tribal Park (Monument Valley), een oude mijnstad, een botanische tuin, een dierentuin en nog veel meer interessante bezienswaardigheden gezien.