Temperatuur 106°F = 41,1°C

Zion NP

Vanmorgen zijn we naar het Zion National Park gereden. Omdat we totaal niet wisten wat ons te wachten stond was de verrassing des te groter dat het een heel indrukwekkend park is. Nadat we de ingang gepasseerd waren op zoek naar een parkeerplaats zagen we meteen al een hertje liggen, dat heerlijk in de rondte lag te kijken.

hertje bij de ingang

Er waren shuttlebussen naar bepaalde point of interests. We zijn meteen naar de laatste stop gereden. Onderweg moesten we wachten voor een overstekende hert.

overstekende hert

Bij de laatste stop werden we begroet door de eekhoorns.

en nog een vriendje

We hebben het pad richting een stroompje afgelopen en weer terug.

in Zion

Hierna zijn we weer in de bus gestapt om bij de volgende stop uit te stappen. Ook hier hebben we een stukje gelopen. En zo hebben we onderweg een aantal stops gemaakt.

in Zion2 in Zion3

Bij een restaurantje hebben we wat gegeten. Bij één van de stops op 1,7 mile vanaf de parkeerplaats zijn we gaan lopen.

Zion1 Zion2

Rond 15.00 uur waren we weer bij de auto. We hebben inmiddels al aardig wat National Parken gezien, maar we zijn het er over eens dat Zion tot nu toe het mooiste, indrukwekkendste park is. Op de terugweg zijn we gestopt bij Farmer´s Market voor wat dagelijkse boodschappen. Morgen gaan we naar Bryce voor een bezoek aan Bryce Canyon.

Klik hier voor nog meer foto's.