Temperatuur 93°F = 33,9°C

Het ontbijt viel achteraf toch wel tegen. Er was geen cream cheese en maar 1 soort bagel, namelijk blue berry bagels. Maar goed het was eten en daar gaat het uiteindelijk om. Het ontbijt moesten we in onze kamer nuttigen, wat op zich wel prettig was. Het was alleen ook een probleem, doordat we dachten dat we alle tijd hadden doordat we op onze kamer aten, misten we bijna de bus. We moesten namelijk om 1.30 uur bij de Creole Queen zijn voor onze tocht over de Mississippi naar de "the Battlefield". Hier werd rond 1812 het gevecht om New Orleans tegen de Engelsen uitgevochten. Wat gelukkig voor ons en de Amerikanen door de Amerikanen gewonnen was. Anders hadden wij namelijk niet op vakantie kunnen gaan naar Amerika. Onze laatste shuttlebus van de ochtend zou om 12.15 uur gaan en om 12.05 waren we nog niet klaar, moesten alle spullen nog opgeruimd worden en de koffers afgesloten worden. Gelukkig hebben we het gehaald en nadat we onze tickets gehaald hadden konden we nog een klein uurtje shoppen in de Riverwalk shoppingmall. Om 1.30 mochten we aan boord van de Paddlewheelboat.

radarboot

Om 2 uur precies vertrok de boot.

op de boot

Na ongeveer 45 minuten varen waren we op de plaats van bestemming aangekomen. We werden opgewacht door een parkranger. Deze had authentieke klederdracht aan. Hij zag eruit zoals soldaten in die tijd eruit zagen. Hij had ook een echt geweer uit die tijd op zijn rug hangen. Hij heeft ons verteld over het gevecht en hoe het er destijds aan toe ging. Aan het eind van het verhaal heeft hij een demonstratie met het geweer gegeven. Hij heeft hem geladen met kruit en geschoten.

militair

Er zat geen echte kogel in, want ja je weet immers nooit wat of wie er mee geraakt wordt. Hierna konden we een mini-museum bekijken en door de benedenverdieping van een soort plantagewoning lopen.

huis

Hierna gingen we weer aan boord en voeren we weer terug naar de aanlegplaats van onze paddlewheeler. We waren precies op tijd voor onze shuttlebus, anders hadden we weer een uur moeten wachten. 's Avonds hebben we gegeten bij Rally's (dit is van dezelfde maatschappij als Checkers) en zijn hierna in onze hotelkamer televisie gaan kijken. Morgen gaan we naar Lake Charles.