Temperatuur 93°F = 33,9°C

Zoals gewoonlijk de eerste ochtend waren we vroeg op. Deze tijd hebben we gebruikt om de foto's te doen, de administratie en een stuk van het verhaal te schrijven.

Toen dit klaar was hebben we gedoucht en ontbeten. Het ontbijt bestond uit muffins, donuts, bagels, cream cheese en jam. Jus d'orange en cereals met een lekkere kop koffie en warme chocolademelk na. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt op zoek naar de National Zoo. Omdat Washington een moeilijke stad is om door heen te rijden en het kaartje wat wij tot onze beschikking hadden niet optimaal is, hebben we eerst om het park heen gereden.

Uiteindelijk hebben we het gevonden en zijn we heerlijk door het park heen gewandeld. We stonden precies aan de goede kant geparkeerd, want nu moesten we eerst klimmen in het lopen en op de terugweg dalen, waardoor het lopen een stuk makkelijker gaat. Het is een heel mooi aangelegde Zoo, waarvan de entree gratis is. We hebben leeuwen, tijgers, olifanten, giraffen, nijlpaarden, reuzenpanda's, cheetah's, paarden en alligators gezien.

images/stories/2005-2/dag02/tijgers.jpg images/stories/2005-2/dag02/eagle.jpg images/stories/2005-2/dag02/olifanten.jpg

Bij de reuzenpanda's Tian Tian (mannetje) en Mei Xiang (vrouwtje) is op 9 juli een babypanda geboren en de geboorte hiervan hebben we op de video gezien.

images/stories/2005-2/dag02/panda.jpg  images/stories/2005-2/dag02/pandababy.jpg

We hebben ruim drieëneenhalf uur door het park heen gelopen. Omdat het nog redelijk vroeg was hebben we met de auto door Washington heen gereden, hierbij zijn we vlak langs het Washington monument gereden. We besloten om vast een kijkje te nemen bij Arlington Cemetery. Hier hebben we niet alle graven bekeken of zijn we langs alle bezienswaardigheden gelopen. Daar is het veel te groot voor. We hebben we een behoorlijke indruk gekregen van deze begraafplaats.

Wel hebben we het graf van president J.F. Kennedy bezocht.

Na het bezoek aan Arlington hebben we een (door het nemen van een verkeerde afslag) mooi stukje langs de Potomac River gereden. Uiteindelijk zijn we weer bij het hotel aangekomen. We hadden onderweg boodschappen gedaan bij Safeway. De boodschappen uitgeladen en hierna zijn we lopend naar McDonalds gegaan om daar te gaan eten. We hebben voor de verandering geen hamburger genomen, maar kipnuggets met heerlijke ranchsaus.

Na het eten zijn we teruggewandeld naar ons hotel om daar uiteindelijk te gaan slapen. Morgen gaan we touren met het trolleybusje.