Temperatuur 82°F = 27,8°C

Het is weer zover, we gaan terug naar Amerika. Omdat we nog geen stoelen toegewezen hebben gekregen, wilden we extra vroeg op Schiphol zijn. We hadden aan ma Gortenmulder gevraagd of ze om 7.00 uur bij ons wilde zijn. Om 6.40 uur ging de deurbel, pa en ma Kooi stonden als verrassing voor de deur, ze wilden ons ook een goede reis toewensen en ons uitzwaaien op Schiphol. Om 7.25 uur was de auto ingeladen en gingen we op weg naar Schiphol. Je kon duidelijk zien dat de vakantie in regio Noord was begonnen, want het was heel erg druk. De rij voor het inchecken was nog niet zo heel lang en we hebben ongeveer 15 minuten staan wachten.

Ze hadden bij United overboekt en vroegen aan mensen in de rij of ze vrijwillig hun plaatsen wilden opgeven. Je kreeg dan een hotelovernachting inclusief diner en ontbijt in een hotel, vlakbij Schiphol. De volgende dag mocht je businessclass vliegen en je kreeg tegoedbonnen met een waarde van $ 500,00. Als je in de buurt woonde en gewoon thuis ging slapen, verviel de hotelovernachting en kreeg je een tegoedbon met een waarde van $ 600,00. Wij hebben hier natuurlijk geen gebruik van gemaakt, wij geven niet vrijwillig een dag vakantie in Amerika op. Bij het inchecken bleek dat we uiteindelijk toch niet naast elkaar zaten, we hadden namelijk stoelen 39 F, 39 G en 39 J gekregen. Dit betekent 2 gangplaatsen naast elkaar en 1 raamplaats, maar niet aan het gangpad. Er zou dus iemand tussen zitten. Dit vonden we niet leuk, dus hebben we tot het laatste ogenblik geprobeerd om dit te laten wijzigen.

Vlak voor het boarden hadden we geluk en kregen we stoelen 38 A, 38 B en 38 C toegewezen. We zaten vrij snel in het vliegtuig en we vertrokken precies op tijd vanaf gate G6.

images/stories/2005-2/dag01/in het vliegtuig.jpg images/stories/2005-2/dag01/vliegen.jpg

De vlucht verliep zonder problemen, alleen de landing was wat minder. Via een heel raar busje werden we naar Customs gebracht.

Het door de douane heen gaan ging heel snel en erg soepel. We waren in Washington en gaan een heel nieuw gedeelte van Amerika ontdekken. De bus naar Hertz hadden we ook verassend snel gevonden. Bij het ophalen van onze rental car hadden we alleen een kleine teleurstelling te verwerken, het bij te betalen bedrag voor het upgraden naar een Minivan is maar liefst $ 675,00. Na een overleg hebben we besloten dit toch maar te doen, want we gaan 4000 km afleggen in 4 weken en je wil dan toch wel prettig rijden. De auto was dit keer geen Ford Freestar, maar een Mazda MPV. Deze zou qua verbruik goedkoper zijn. De tijd zal dit leren. De spullen in onze auto geladen en we gingen nu eindelijk eens door Washington heenrijden. Als eerste zijn we gestopt bij Walmart voor een Icecooler. Helaas hadden ze niet degene die we in gedachten hadden, dus moeten we onderweg nog eens kijken. Na Walmart hebben we ons hotel gezocht en ingecheckt. We zitten op de 8e verdieping in kamer 805. De kamer is netjes en schoon. Nadat we de koffers hebben uitgeladen enzo zijn we naar Safeway gegaan voor onze eerste boodschappen. Onderweg kwamen we een Starbucks tegen en hebben we een frappucino gehaald.

images/stories/2005-2/dag01/bianca.jpg images/stories/2005-2/dag01/romy.jpg images/stories/2005-2/dag01/sjon.jpg

Deze waren wat minder gecrushd als we gewend waren en daardoor wat minder makkelijk te drinken door een rietje. De smaak echter was prima. Terug gekomen in het hotel hebben we een broodje gegeten en hierna hebben we ons bed opgezocht. Het was op dat moment in Nederland al 2 uur 's nachts.