’s Morgens werden Sjon, Bianca en Romy om 7.15 uur opgehaald door oma Gortenmulder om naar Schiphol gebracht te worden. Opa en oma Kooi hadden het zo geregeld dat oma opa afzette op Schiphol. Hierna is oma naar haar werk in Hoofddorp gereden en is door een collega weer teruggebracht naar Schiphol. Bij aankomst op Schiphol was het niet zo erg druk. Op Schiphol hebben we elkaar gauw opgezocht. Bij de balie van Delta Airlines was het redelijk druk. De koffers werden van ons overgenomen en we konden via de marechaussee naar het tax free gedeelte. Traditiegetrouw hebben we eerst een koffie met een muffin genomen. Hierna hebben we lekker rondgelopen en wat vakantiesfeer opgesnoven. Ook hebben we wat dingen gekocht bij de tax free winkels. Rond 9.55 uur zijn we richting de gate gegaan.

We vertrokken van gate G7. Het vliegtuig stond al klaar en we konden meteen door naar de tweede check. Delta Airlines was al begonnen met boarden, waardoor we ook meteen door konden lopen naar het vliegtuig.

Om precies 11.05 uur vertrokken we en gingen we taxiend naar de startbaan. De vlucht verliep heel voorspoedig en zonder problemen, alleen bij het landen op JFK was het wat schokkerig. Dit komt doordat het in New York erg koud was en daardoor de luchtstromen wisselden. Om 12.25 lokale tijd landen we op New York John F. Kennedy International Airport. De tijd die we hadden op John F. Kennedy was hierdoor heel erg beperkt. Voor customs stond een lange rij en we hebben er een half uur over gedaan om naar de vertrekhal te komen. Gelukkig kwamen we onderweg naar onze gate een Starbucks tegen en hadden we nog wel tijd om onze Frappucino te halen. Deze moesten we wel al lopend naar Gate 26 opdrinken. Het volgende toestel was namelijk al begonnen met boarden. We hadden op dat moment nog ongeveer een klein half uur voor het vliegtuig zou vertrekken.

Deze vlucht werd gedaan door Song, dit is een budget onderneming van Delta Airlines. Dit betekent dat je geen eten aan boord krijgt, maar moet kopen. Drinken kregen we wel.

Aangezien het maar een klein stukje vliegen was, hebben we niks te eten genomen. We landen om 17.15 lokale tijd op McCoy International Airport Orlando. De koffers waren gelukkig heel snel daar waar ze wezen moesten en we konden de bus naar Hertz nemen. De temperatuur in Orlando voelde heel aangenaam aan. Niet echt superwarm, maar ook niet superkoud. Snel onze rental car gehaald ‘een minivan Pontiac Montana’. We hebben meteen de sleutels van ons huisje opgehaald en het was helaas niet Sunset Lakes, maar hier vlak bij in de buurt. Bij het huisje op 2859 Picadilly Circle stond ons een hele aangename verassing te wachten, het huisje was geweldig en de lokatie perfect. We hebben snel alle koffers uitgeladen en boodschappen gedaan bij Publix.

Weer eenmaal in ons huisje aangekomen, waren we toch wel redelijk moe al, dus hebben we ons bed opgezocht en zijn gaan slapen.