Vanmorgen zijn we na het ontbijt in het hotel op weg gegaan om de Florida Keys achter ons te laten. We gaan vandaag naar de Westkant van Florida, namelijk de Golf van Mexico bij Fort Myers. Onderweg willen we stoppen in de Everglades.

Het Nationaal park Everglades is een natuurgebied in het zuidwesten van de staat Florida. Dit kwetsbare en complexe ecosysteem combineert een brede ondiepe rivier met een subtropisch klimaat en een verscheidenheid aan flora en fauna. Het herbergt zeldzame en bedreigde diersoorten zoals de Amerikaanse krokodil (alligator) en de Floridapanter. Het natuurgebied (6106 km²) wordt bepaald door afwisselende perioden van droogte en overstroming, branden, zonneschijn en hevige regenval. Het wordt ook een rivier van gras met kleine eilandjes van bomen genoemd. Seminole- en Miccosukee-Indianen leven in dit gebied. Het nationaal park Everglades omvat nog altijd maar een vijfde van het totale Evergladesgebied.

We willen namelijk bij Gator Park een boottocht maken met een proppellorboot door de Everglades. Gator Park hadden we gauw gevonden en al snel konden we op de boot voor een tocht door de Everglades. Voordat we aan boord gingen moesten we wachten op een slang die door het gras heen gleed. In het water hadden we vanaf de kant al diverse alligators en schildpadden zien zwemmen. Aan boord kregen we een hoop achtergrond informatie over de alligators en de Everglades. De 2 oudste alligators die daar zwemmen zijn Romeo en Julia.

Er leven poema's, vogels, schildpadden, een heleboel vissen en nog veel meer diersoorten in de Everglades. We hadden mazzel, we kwamen zowel Romeo als Julia tegen. Aan het eind van de tocht was er nog een soort van show met verschillende dieren en meerdere alligators. Na afloop mocht je als je wilde Larry, een alligator van 2 jaar oud vasthouden. Nou dat wilden we wel.....!

Na de Everglades hebben we onze route vervolgd naar Fort Myers. Nadat we onze koffers naar onze kamers hadden gebracht van het Radisson Inn hebben we eerst vlakbij het hotel wat geshopt.

Hierna zijn we naar Sanibel Island gegaan om daar een hotdog te eten bij Schnapper's hots. Na deze overheerlijke hotdog zijn we naar het strand gegaan en daar hebben we een stuk gelopen en schelpen gezocht. Hierna zijn we terug gegaan naar ons hotel.

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming van deze vakantie, namelijk naar Orlando.