Gewekt worden door een wekker is één. Gewekt worden door een wake up call is wat anders.

Maar gewekt worden door de kapitein is iets wat je niet vaak mee maakt. We werden dus om 8 uur gewekt door Kapitein Cloos. We lagen voor anker en indien je wilde kon je van boord door middel van de sloep. Na deze omroep zijn we ons gaan wassen en aankleden en om half 9 liepen we ontbijtzaal binnen. Na het ontbijt zijn we onze spullen gaan halen in onze kamer en zijn naar dek 2 gegaan om aan boord van de sloep te gaan.

Aan boord van de sloep gaan  aan boord van de sloep

We hoefden niet ver te varen, maar het is wel een hele aparte ervaring op deze manier. Aangekomen in Hoonah (zo heet het plaatsje in Icy Strait Point) hebben we hier wat door de winkeltjes gelopen en hebben een rondje langs het strand en door het bos gelopen.

Hoonah

totempaal  wandelen door het bos

Romy was met Sierra naar een restaurant gelopen om daar het internet te testen en om contact te zoeken met Brian en even bij te kletsen met hem. We hadden afgesproken dat we om 12 uur weer aan boord zouden zijn voor de lunch. De sloep terug ging net zo makkelijk als de sloep heen.

terug naar het schip

Na de lunch zijn Sjon, mijn moeder, Romy, Sierra en ik weer terug gegaan, maar nu met laptop. We wilden kijken of het internet snel genoeg was om toch het verslag online te zetten.

ons schip vanaf de wal  kijken in het museum

Helaas was het nog trager dan traag en met veel pijn en moeite heb ik het verslag met een paar foto’s online gekregen. Na dit geworstel zijn wij weer terug gegaan naar het schip. Romy en Sierra bleven nog even op het eiland. Maar ook zij waren weer op tijd terug aan boord. Vlak voordat het schip weer zou vertrekken zagen we een humpback whale vanaf ons balkon voorbij zwemmen.

een humpback whale  staart van humpbackwhale

En ook hebben we hem nog op de foto weten te zetten. Mijn vader had trouwens vanmorgen een bald eagle gezien die een vis uit het water viste. Ook dit is op de gevoelige plaat vastgelegd.

vissende bald eagle  en we hebben beet

Hoonah vanaf het schip

De rest van de middag hebben we op onze kamer een beetje televisie gekeken. Even bijkomen van alle indrukken en gewoon wat uitrusten. Om half 7 zijn we naar de eetzaal gelopen voor het avondeten. En na het eten hebben wederom op onze kamer gezeten. Morgen leggen we aan in Ketchikan, waar we ook een excursie gaan doen. Dit is onze laatste stop voordat we in Vancouver van boord gaan vrijdag.

Er zijn foto's bij het verslag van gisteren toegevoegd.

Onze volgende verslag wordt pas in Vancouver weer online gezet omdat we pas in Vancouver weer internet zullen hebben omdat we morgen de hele dag aan het varen zijn.