Vanmorgen wilden we er vroeger uit, dus hadden we mijn moeder (zij is altijd heel vroeg wakker) gevraagd om ons rond 8 uur wakker te maken.

Zo gezegd zo gedaan, en om kwart voor 8 waren we al uit ons bed. Nadat we gegeten, gewassen en aangekleed waren werd het tijd om de laatste spullen in te pakken en de camper schoon te maken. Dit ging allemaal super goed georganiseerd en snel, zodat we om kwart voor 11 de campground af reden met een schone lege camper. Omdat we nog niet in konden checken in het hotel en we eerst de koffers met mijn ouders, Brian en Romy bij het hotel wilden af zetten alvorens we naar de camperverhuurder gingen, hadden we wat tijd te overbruggen. Dit werd de grootste Mall van Anchorage, een Mall waar wij nog niet geweest waren. Deze Mall is groot, maar lang niet zo mooi als de Mall vlakbij de campground. Nadat we hier een 2 rondjes hadden gelopen en hadden geluncht bij de Arby’s zijn mijn moeder en ik even naar de Walmart gelopen om nog wat laatste spullen te kopen. Inmiddels was het rond 2 uur en toch tijd om naar het hotel te rijden. Gelukkig hadden we deze zo gevonden en werden we verwacht. Het was alleen een beetje rommelig omdat net op dat moment een computerstoring gaande was. Maar uiteindelijk hebben we de drie kamers. We hadden er 2 geboekt bij aankomst en 2 bij vertrek, maar omdat we onze eerste nacht in Amerika op het vliegveld van Las Vegas hebben doorgebracht en niet in dit comfortabele hotel, heeft de mevrouw 1 kamer naar vandaag doorgeschoven. De andere kamer werd wel gebruikt door Brian die goed was aangekomen in Anchorage. Daarom nu dus een kamer extra.

hotelkamer  hotelkamer2

Toen we alle kamersleutels(204, 222 en 223) hadden hebben we snel de spullen naar boven gebracht en zijn Sjon en ik naar Cruise America gereden om de camper in te leveren. Dit inleveren ging zonder problemen en nadat alle papierwerk geregeld was en de taxi er was konden wij weer terug naar het hotel. Bij Cruise America hadden ze helaas Comfort Inn in plaats van Comfort Suites doorgegeven. Na een tijdje zei Sjon, we gaan niet goed. Wij moeten niet naar Comfort Inn, maar naar Comfort Suites. Taxichauffeur vloeken. Maar goed, uiteindelijk gingen we goed.

achter ons hotel

Bij het hotel aangekomen zei hij dat de voucher maar $ 20 dekte en de rit was $ 23,50. Of wij de rest wilden betalen. Op de heenweg was het vanaf het vliegveld ruim $ 22, en dat was toen ook gedekt, dus ik zei, ik heb geen geld bij me. Creditkaart was ook goed, was het antwoord. Ik was het hier niet mee eens, dus ik zei dat hij maar bij Cruise America moest gaan reclameren, want het was niet onze schuld dat het verkeerd was neergezet. Toen werden we echt boos de taxi uitgegooid zonder te betalen. Volgens mij wilde hij gewoon wat extra’s hebben, en misschien hadden we hem een fooi gegeven als hij tenminste nog wat had gezegd onderweg. Maar meer dan het gevloek onderweg en het gevloek aan het eind was er niet uitgekomen. Op onze kamer hebben we toch de koffers iets anders ingepakt, zodat we morgen minder problemen hebben met de bagage. Omdat er hier in de buurt van het hotel niet een restaurant is, hebben we bij Pizzahut 3 pizza’s besteld en deze op onze kamer opgegeten.

pizza

We hebben verder nog de hele dag geprobeerd om Brian in te checken voor zijn terugvlucht, maar helaas werkte dat niet. Hij moet morgenochtend om 4 uur op het vliegveld zijn en we gaan hem allemaal uitzwaaien. We hebben dus een wake up call besteld om kwart over 3 en de shuttlebus om kwart voor 4. Daarna gaan we nog even terug naar het hotel om te douchen enzo. Om kwart over 9 of kwart voor 10 (hangt ervan af hoelang de bus er over doet naar het vliegveld) gaan we terug naar het vliegveld, waar we met de trein naar Seward gaan om daar aan boord te stappen van de Radiance Of The Sea. Helaas hebben we aan boord van het schip geen internet. We proberen tijdens de 3 havenstops bij een internetcafé wat online te krijgen, maar of dat gaat lukken weten we niet. Anders volgt de rest van het verslag als we in Vancouver zijn aangekomen. In ieder geval hopen wij op een BON VOYAGE.

Hieronder staat ons reisschema, zoals je kunt zien zijn we de eerste 2 dagen aan het varen en de laatste 2 dagen aan het varen.