Regen op zo’n dak van een caravan slaapt altijd erg prettig. En dat bleek ook, want vanmorgen waren we pas na 8 uur allemaal wakker.

Na het ontbijt hebben we op deze campground een plaats geregeld voor onze laatste 2 nachten in de camper. De campground bevalt prima en we weten hier vandaan goed de weg. Op het moment dat we vertrokken regende het helaas nog steeds, maar gelukkig knapte dit onderweg op.

net buiten Anchorage

De weg was lang en erg afwisselend, maar naarmate we dichterbij Denali National Park kwamen, steeds meer bergachtig.

onderweg  nog meer beelden onderweg

met zijn allen op de foto

een leegstaande iglo

De campground welke wij hadden bedacht had gelukkig nog plaats, maar helaas geen gratis internet. Op het moment dat we met het avondeten wilden beginnen, kwamen we er achter dat een belangrijk ingrediënt in de vriezer gegooid was. Hierop stelde Brian voor om uit eten te gaan en dat hij ons zou trakteren. Ongeveer 7 mile verderop, vlakbij de ingang van het park waren restaurantjes, winkeltjes en lodges. Het was hier veel leuker en we hadden duidelijk een fout gemaakt. Nou ja, misschien ook niet, want waar we nu staan is het in ieder geval een stuk rustiger qua omgeving. Wel hebben we voor morgennacht bij de campground bij deze gezelligheid een plaatsje gereserveerd en hebben we ook gratis internet. We wilden eten bij een pizzeria, maar hier was de wachttijd voor een tafeltje 2 uur en dat vonden we toch iets te lang, helemaal omdat het al half 7 was. Er naast zat een fish & chips en we besloten om daar te gaan eten. De cheeseburger die ik had smaakte prima, en ik begreep dat de vis die Brian, mijn vader en mijn moeder hadden ook prima smaakte.

uiteten2

Na het eten hebben we nog even wat door de winkeltjes gelopen. Het leek een beetje op de Mainstreet van Walt Disney. Omdat we morgen bijtijds naar Denali willen, besloten we om terug te rijden naar de campground. Terwijl we daar naar toe reden, zagen we ineens wat oversteken. Terwijl we dichterbij kwamen bleek het een mountain lion te zijn, of te wel een bergpoema.

een mountainlion

Omdat het wat schemerig was is de foto niet helemaal scherp, maar hij valt toch heel goed te zien. Om 9 uur hebben we de camper weer geparkeerd op plaatsje 37. Zoals gezegd gaan we morgen naar Denali National Park.