Nog vol van de ervaring van gisteren waren we ook vandaag weer vroeg wakker.

Na het ontbijt zijn we eerst richting een scrapbookwinkel gereden en daar heb ik een paar bladen van Homer en omgeving gekocht. Nu werd het tijd om de 5,5 uur durende rit naar Anchorage te gaan starten. Het was inmiddels al 10 uur. Rond half 12 waren we vlak voor Soldotna, voor een sanitaire pitstop en hebben we onze tank weer volgegooid. Omdat het nog te vroeg was om te lunchen besloten we om nog een klein stukje verder te rijden.

mooie beelden onderweg

Rond kwart voor 1 zijn we gestopt op een parkeerplaats voor de lunch. Het voordeel van deze camper is dat we een generator hebben en hierdoor dus onderweg stroom. We konden de broodjes lekker roosteren en hier een gebakken ei op maken. Na de lunch zijn we verder gereden naar Anchorage. In Anchorage aangekomen zijn we eerst naar Walmart gereden om daar onze voorraden aan te vullen, want we waren door het water en de cola heen. Maar ook avondeten voor de komende dagen in te kopen.

Boodschappen

Aan de overkant van Walmart zit een Michaels en natuurlijk wilde ik daar ook even heen. Ik heb een Xyron gekocht, welke normaal $ 31,99 kost. Maar doordat de verpakking open was geweest en er duidelijk al gebruik van was gemaakt, kreeg ik discount en kostte de Xyron mij nog maar $ 13,29.

knutselspullen kijken bij Michaels

Verder heb ik nog wat andere leuke knutselspullen gekocht. Nu werd het tijd om op zoek te gaan naar een campground voor de nacht. De eerste campground waar we kwamen, was de receptie al gesloten en hing er een briefje dat ze vol waren voor de nacht. Nu moesten we op zoek naar nummer 2 op onze lijst. Deze hadden we gelukkig net zo makkelijk en snel gevonden als de andere. En hier was nog wel plaats. We kregen plaatsje 43 toegewezen en achteraf zag deze campground er vele malen leuker en gezelliger uit dan de eerste.

lekker buiten eten

Terwijl wij buiten zaten te eten kwam er een grote rode bus aan met een Duits kenteken. Op deze bus stond geschreven Das rollende hotel. Het was letterlijk een hotel op wielen, met 26 kamers. Nou ja kamers. Het ziet er uit als een lijkenhuis, waarin je 3 deurtjes boven elkaar hebt en waar de doden worden ingeschoven. Het had in ieder geval een hoop bekijks en hierdoor ontstond een gezellige kletssfeer.

rijdende hotel  kamertjes boven elkaar

Naast ons kwamen mensen uit Florida staan die al 2 maanden aan het reizen waren. Ze wonen zelf op de Keys. Even verderop stonden ook mensen uit Florida en doordat onze RV ook een kenteken uit Florida heeft krijg je daar natuurlijk vragen over. Nadat we hadden afgewassen, alle was gedaan en nog even een rondje hadden gelopen, bleek het inmiddels al half 11 ’s avonds te zijn. En dat terwijl het nog helemaal licht was. Het werd tijd om de bedden in orde te maken. Morgen gaan we Anchorage verder ontdekken en blijven we nog een nachtje op deze campground.